امام جمعه ارومیه: حمایت از مستضعفان و مقابله با ظلم پیام روشن پیاده روی اربعین است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی عظیم اربعین حسینی گفت: حمایت از مستضعفان جهان و مقابله با ظلم و ظالمان در جای جای دنیا مهمترین پیام این پیاده روی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به حضور میلیونی در زیارت عتبات عالیات و پیاده روی اربعین امسال افزود: حکومت ظالم بنی‌امیه فکر می‌کرد با به شهادت رساندن امام حسین (ع) می‌تواند نام و نشان اسلام محمدی و اهل بیت (ع) را از تاریخ پاک کند در حالی که امروز بزرگترین تجمع و پیاده‌روی مربوط به اربعین در مسیر نجف تا کربلا شکل می گیرد.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که پیاده روی اربعین صرفا زیارت نیست بلکه نماد و علامت بسیار عظیم در مسیر نشان دادن قدرت اسلام و آموزه های اسلامی است.

وی ادامه داد: این نماد، انسان‌ها را به حمایت از مستضعفان، انسانیت و مقابله با ظلم و ستم در نقاط مختلف جهان دعوت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غرببی اظهار کرد: انسانی اگر خود نیز نتواند در این مسیر پیاده روی کند، می‌تواند با حمایت معنوی و مالی در این مسیر ثواب کسب کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به شکل گیری دولت چهاردهم گفت: موفقیت دکتر ‌پزشکیان موفقیت همه کشور و موفقیت همه ملت ایران است و همگی باید در این مسیر کمک حال او باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص افزود: افرادی که به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند نیز نباید کوچترین زاویه‌ای با خط نظام و انقلاب داشته باشند.


وی اضافه کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری باید جدی گرفته شوند و مردم نیز این توصیه‌ها را مطالبه خواهند کرد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به خون‌خواهی مردم غزه ادامه داد: بی آبرویی امروز رژیم صهیونیستی همراه با گستاخی بسیار زیادی است که میهمان ما ایرانیان را شهید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: این ترور رژیم صهیونیستی به معنای ضعف در میدان قدرت است چراکه او در نوار غزه از مقابله با یک گروه شبه نظامی درمانده و اقدام به قتل عام زنان و کودکان کرده است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی برای اینکه از این مخمصه بیرون بیاید، دست به جنایت و ترور می زند درحالی که طرف مقابل یک لشکر نیست بلکه یک گروه شبه نظامی است.

وی افزود: امروز آمریکا و اروپا به حمایت و پشتیبانی از او می پردازند و این پشتیبانی نشانه ناتوانی و سرگردانی این رژیم جعلی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر کمک به صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اضافه کرد: این صندوق از سمت کمیته امداد امام خمینی(ره) با سابقه‌ای روشن ایجاد شده است که با شرکت در این کار خیر به افراد وخانواده‌های نیازمند نیز قرض‌الحسنه داده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: طرح قرض ماندگار در واقع کمک بلاعوض نیکوکاران است که مشکلات بسیار زیادی از محرومین با آن برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، نمازجمعه این هفته ارومیه با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره ) ارومیه برگزار شد.

امام جمعه ارومیه: حمایت از مستضعفان و مقابله با ظلم پیام روشن پیاده روی اربعین است

نمایشگاه شکوه هجرت که برگرفته از توانمندی‌ها و دستاوردهای گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه شهدا آذربایجان‌غربی است، نیز در محوطه مصلا برپا شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha