راهپیمایی نمازگزاران ارومیه‌ای در حمایت از غزه/جنایات رژیم کودک کش باید پایان یابد

ارومیه- ایرنا- راهپیمایی تداوم حمایت از مردم مظلوم غزه و ابراز انزجار از جنایت ها و کودک کشی های رژیم صهیونیستی با حضور پرشور نمازگزاران بعد از اقامه نماز جمعه در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ارومیه ظهار امروز، جمعه با راهپیمایی خود تداوم حمایت از مردم مظلوم غزه و انزجار مردمی علیه جنایات صهیونیستی را نشان دادند.

مردم شهید پرور و مومن ارومیه پس از برگزاری نماز جمعه با حضور پرشور خود از مصلای امام خمینی(ره) به سمت خیابان شهید نوری (گلدیس سابق) تا تقاطع خیابان شهید پزشکیان راهپیمایی کرده و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی با سردادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»،« مرگ بر آمریکا»، «یا ایهاالمسلمون، غزه شده غرق خون»،« مرگ بر منافق» و «مرگ بر انگلیس» به جهانیان نشان دادند.

«اسرائیل عدو الله» و «مرگ بر اسرائیل کودک کش» از دیگرشعارهای مردم ارومیه در این راهپیمایی بود که مورد توجه راهپیمایان نیز قرار گرفت.

امیر حضرتی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی به خبرنگار ایرنا گفت: امروز برای اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی به میدان آمده‌ایم تا مردم غزه و فلسطین بدانند که تنها نیستند.

او ادامه داد: مرگ بر اسرائیل عادی ترین شعار برای رژیم صهیونیست است چراکه آنها سزاوار بدترین حرف‌ها و ‌تحقیر آمیز ترین سخنان هستند.

علی آموزنده دیگر شرکت کننده در این راهپیمایی است که به ایرنا گفت: امروز به مصلا آمدیم تا نماز جمعه را اقامه کنیم که البته همراه پدرم به اینجا آمده‌ام.

وی ادامه داد: پس از نماز جمعه نیز در این راهپیمایی شرکت کردیم تا علیه رژیم صهیونیستی و جنایات بی شمار آن در غزه شعار سردهیم.

فاطمه مکرمی از شهروندان ارومیه ای نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه همه مردم جهان باید برای مقابله با این رژیم کودک کش به میدان بیایند، گفت: هر هفته که راهپیمایی برای حمایت از غزه باشد، من حاضر هستم حاضر شوم.

این مادر ارومیه ای اظهار کرد: وقتی که از رسانه ها تصاویر کودکانی که از گرسنگی و تشنگی در غزه جان می دهند، می بینم، دلم از غصه لبریز می شود و این راهپیمایی ها تنها کاری است که می توانم انجام دهم.

امام جمعه ارومیه هم که این روزها در همه نمازهای جمعه به موضوع غزه می پردازد، این هفته هم با اشاره به خون‌خواهی مردم غزه ادامه داد: بی آبرویی امروز رژیم صهیونیستی همراه با گستاخی بسیار زیادی است که میهمان ما ایرانیان را شهید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: این ترور رژیم صهیونیستی به معنای ضعف در میدان قدرت است چراکه او در نوار غزه از مقابله با یک گروه شبه نظامی درمانده و اقدام به قتل عام زنان و کودکان کرده است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی برای اینکه از این مخمصه بیرون بیاید، دست به جنایت و ترور می زند درحالی که طرف مقابل یک لشکر نیست بلکه یک گروه شبه نظامی است.

وی افزود: امروز آمریکا و اروپا به حمایت و پشتیبانی از او می پردازند و این پشتیبانی نشانه ناتوانی و سرگردانی این رژیم جعلی است.

به گزارش ایرنا، طی ۱۰ ماه گذشته که جنایت های بی سابقه رژیم صهیونیستی در غزه آغاز شده، نزدیک به ۱۰ بار راهپیمایی بعد از اقامه نمازجمعه در ارومیه برگزار شده که مورد استقبال مردم و نمازگزاران نیز قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha