تکمیل پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی دهلران نیازمند اقدام های زنجیره ای است

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور با بیان اینکه تکمیل پروژه های نفت،گاز و پتروشیمی دهلران نیازمند مجموعه از اقدام های زنجیره ای به هم پیوسته است، گفت: ۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل پتروشیمی دهلران تامین شده است.

به گزارش ایرنا، "مرتضی شاه میرزایی" روز جمعه در نشست بررسی مشکلات پتروشیمی دهلران با قدردانی از تلاش های نماینده قبلی و فعلی مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، استاندار و فرماندار ویژه دهلران در راستای پیگیری راه اندازی پتروشیمی دهلران، اظهار کرد: مردم سرمایه اصلی نظام و دولت هستند و به طور قطع تلاش مسئولان خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آنان است.

وی به ضرورت اجرای زنجیره ای از اقدامات برای راه اندازی پتروشیمی اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت بخشی از این زنجیره مربوط به شرکت ملی نفت است، تامین خوراک نیز به توسعه میادین نفتی منطقه هم مربوط می شود و باید تلاش شود خوراک مجموعه پتروشیمی را هم تامین کرد.

معاون وزیر نفت بر ضرورت تکمیل خوراک ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران هم تاکید کرد و گفت: مجموعه ای از اقدامات برای رسیدن به اهداف مد نظر نیاز است که فعلا در بخش هایی از این زنجیره مشکلاتی وجود دارد.

شاه میرزایی بر ضرورت پیگیری طرح های بالادستی پتروشیمی تاکید کرد و افزود: میادین مشترک نفتی و گازی از دیگر دغدغه های ماست که باید توسعه یابند و بایستی مجموعه ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران به توسعه نسبی در تولید خوراک پتروشیمی دهلران برسد.

وی با تاکید بر تلاش برای تولید نفت و گاز در میادین مشترک تاکید کرد و گفت: با این کار گازهای همراه جمع اوری و نقش موثری در پیشرفت ادامه پروژه ها دارد.

تکمیل پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی دهلران نیازمند اقدام های زنجیره ای است

معاون وزیر نفت به بخش زیرساختی پروژه پتروشیمی، یادآور شد: بخشی دیگر از مشکلات مربوط به سفارشات تجهیزات و بحث تزریق اعتبار و نقدینگی است.

وی تصریح کرد: حدود ١۰۰میلیون یورو اعتبار از صندوق توسعه ملی برای تزریق به پتروشیمی دهلران تامین شده و تلاش می کنیم بقیه تامین ارز و تسهیلات ریالی را پیگیری و به پروژه تزریق کنیم تا شاهد تحرک در این مجموعه دهلران باشیم.

شاهمیرزایی تاکید کرد: پتروشیمی دهلران با همه ارکان آن تکمیل می شود و در این شک نکنید، از بالادست تا پائین دست موضوعات دنبال خواهد شد و در بخش بالادست، میانی و پائین دست فعالیت ها با سرعت ادامه خواهد یافت و پتروشیمی دهلران علی رغم همه مشکلات تکمیل خواهد شد.

وی گفت: صندوق بازنشستگی نفت، وزارت نفت و سایر عوامل سعی خواهند کرد همه با هم پتروشیمی دهلران را به سرانجام رسانده و عزم و اراده ما بر تکمیل پتروشیمی دهلران است و در این مسیر با جدیت کار را دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان های آبدانان، دهلران، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: تکمیل و راه اندازی پتروشیمی دهلران مطالبه جدی مردم است و ما به جد موضوع بیکاری جوانان منطقه به دلیل تعطیلی پتروشیمی دهلران را دنبال می کنیم.

تکمیل پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی دهلران نیازمند اقدام های زنجیره ای است

اسدالله چراغی افزود: این پروژه برای استان و شهرستان مهم و استراتژیک است و موجب رونق کسب و کار می شود و از اولویت های شهرستان دهلران است.

وی با اشاره به دغدغه معاون وزیر نفت برای پتروشیمی دهلران اظهار کرد:پیگیری شبانه روزی برای پتروشیمی دهلران ادامه دارد و وزیر نفت پیگیر ادامه پروژه هستند.

چراغی به ارز مورد نیاز برای تزریق به پروژه و برگزاری جلسه با بانک های عامل و آزاد شدن بخشی از منابع ارزی، گفت: بر ادامه فعالیت پتروشیمی دهلران در سایر زمینه ها تاکید داریم.

نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش ها بصورت مستمر برای از سر گیری عملیات اجرایی پتروشیمی ادامه دارد و لحظه ای از تلاش و کوشش برای این پروژه دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، بازدید از سایت اربعین شهر دهلران وپتروشیمی دهلران و شرکت در نشست بررسی مشکلات پتروشیمی و بازدید از ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران از مهمترین برنامه های این سفر شاه میرزایی به دهلران است.

معاون وزیر نفت به دعوت نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در دهلران حضور یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha