نماینده مجلس: ملاک رای اعتماد به وزرا کارآمدی در اجرای برنامه هفتم است

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ملاک رای اعتماد به وزرا کارآمدی هر وزیر در اجرای برنامه هفتم توسعه است و هیچ بحث سیاسی و جناحی با دولت جدید وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، نادرقلی ابراهیمی عصر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در اراک، افزود: وزرا باید بر اساس معیارهایی که وجود دارد، انتظارات مردم را برآورده کنند و هر وزیر باید با راهبردهای مشخص بتواند برنامه هفتم را اجرا کند.

وی بیان کرد: مجمع نمایندگان استان مرکزی برای رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، تقاضاهای این استان را نیز مد نظر قرار می دهند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مباحثی نیز برای انتصاب مدیران استانی وجود دارد که باید با هماهنگی مجمع نمایندگان صورت گیرد و معیارهایی در این راستا مشخص شده که بر اساس آن باید اقدام شود.

ابراهیمی اظهار کرد: از روز هفتم خردادماه به صورت رسمی کار در مجلس دوازدهم آغاز و اقدامات مختلفی دنبال شده و نظام مسایل کلی استان مرکزی و شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب احصا شده است.

وی گفت: نظام مسایل مهمترین ضرورتی است که به عنوان پیش‌نیاز در مسیر کاری یک نماینده نیاز است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس دوازدهم با شرایط خاصی از جمله پرواز اردیبهشت و شهادت شهید رئیسی مواجه شد که این اتفاق سختی بود که وقفه‌ای در امور اجرایی کشور وارد کرد.

ابراهیمی گفت: دولت سیزدهم در انتهای سال سوم خدمت خود بود و به طور معمول، سال چهارم خیلی از نتایج و دستاوردها در دولت‌ها محقق می‌شود که این شرایط در این دولت ایجاد نشد.

وی اظهار کرد: مجلس حداقل خود را برای کار کردن یک‌ساله با دولت سیزدهم آماده کرده بود اما به تقدیر الهی این امکان میسر نشد و کشور وارد انتخابات زودهنگام شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: از هفته آتی نیز مجلس باید به موضوع رای اعتماد وزرا بپردازد تا کابینه جدید شکل گیرد.

ابراهیمی گفت: زمانیکه نمایندگان وارد مجلس دوازدهم شدند، برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ مصوب و به شورای نگهبان رفته بود و به نوعی نمایندگان فرصتی برای حضور و نقش آفرینی در این برنامه را نداشتند اما دست و روی دست نگذاشتیم و فرصت‌های جدیدی برای کشور و استان مرکزی اخذ شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قبل از ابلاغ بودجه به دولت، تولید مواد پروتئینی از محل واردات نهاده‌های دامی با هماهنگی کمیسیون بودجه، کمیسیون تلفیق و رییس مجلس، اخذ شد که در راستای آن یک درصد از عوارض واردات به تولید ۵۰ هزار تن گوشت قرمز برای نخستین بار با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت.

ابراهیمی اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان مرکزی همه تلاش خود را در راستای حل مشکلات مردم این استان، منفعت رسانی، آرامش و سفره آنها به کار گرفته است.

وی گفت: اولویت‌های ملی و استانی در ۱۲ شهرستان ملاک پیگیری و کار مجمع نمایندگان استان مرکزی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جدول بند ج هم یک فرصت ۸۷۰ میلیارد ریالی برای راه‌های روستایی، عشایری، مسکن محرومان، توسعه مدارس، آب روستایی و عشایری و آبخیزداری لحاظ شده که رقم بزرگی است.

ابراهیمی عنوان کرد: فاضلاب کمیجان و خنداب نیز از فهرست بودجه حذف شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته اضافه شد.

وی گفت: در راستای رفع آلایندگی نیروگاه شازند هم چند بازدید میدانی با شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفت که مقرر شد پروژه‌های فناورانه در نصب مشعل‌ها، موضوع بویلرها و خروجی این واحد انجام شود و کنسرسیومی تشکیل شده که امید است هفته آتی قرارداد آن منعقد شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بزرگراه شمال به جنوب کشور، تنها قسمت باقی مانده از این مسیر کمربند شمالی اراک از راهجرد به اراک، شازند و بروجرد است که سرمایه‌گذاری برای این طرح با ۷۰ درصد اجرا توسط بخش خصوصی و ۳۰ درصد توسط بخش دولتی به کار گرفته شد.

ابراهیمی اظهار کرد: با پیگیری شهید رئیسی و وزارت راه و شهرسازی، در آخرین مرحله، سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که ۲۵ کیلومتر اول آن، مهرماه زیربار ترافیک می‌رود.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح، روزانه ۱۳ تا ۱۵ هزار وسیله سنگین و نیمه سنگین وارد اراک نمی‌شود و از آلاینده‌های متحرک به داخل شهر جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای این طرح کار بزرگی است که فرصت‌های جدیدی نیز برای اشتغال و سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.

ابراهیمی گفت: ورود تاکسی و اتوبوس برقی به اراک با جدیت دنبال شده که ۱۰ دستگاه اتوبوس وارد شده و تا اواسط شهریورماه، ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر وارد ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر می‌شود و افق کار تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس است.

وی تصریح کرد: ورود بیش از ۱۰۰ دستگاه تاکسی برقی هم در دستور کار شهرداری اراک قرار دارد که این مهم نیز در ایجاد کسب و کارهای جدید نقش موثری دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب اضافه کرد: ۲۵۰ روز آفتابی در استان مرکزی وجود دارد که یک فرصت استثنایی برای استفاده از انرژی خورشیدی است.

ابراهیمی بیان کرد: بر اساس قانون، صنایع مکلف هستند برای جبران ناترازی، تولید برق داشته باشند و با پیگیری‌های صورت گرفته، مدیرعامل بانک کشاورزی اعتباری را به استان مرکزی اختصاص داده و قراردادی برای ۳۳ چاه کشاورزی مشاعی به عنوان نمونه آزمایشی منعقد شده است.

وی گفت: مباحثی برای برق کارخانه‌جات بویژه آلومینیوم که مصرف زیادی دارند در نظر گرفته شده و قرار است پنج نیروگاه در اراضی اطراف شرکت آلومینیوم‌سازی ایجاد شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران بزرگترین، اثربخش‌ترین و موثرترین اقشار جامعه هستند که در راستای افزایش آگاهی جامعه نقش موثری دارند.

ابراهیمی عنوان کرد: ۱۶۶ خبرنگار در جنگ غزه مظلومانه به شهادت رسیدند و رژیم صهیونیستی به جایگاه و حرمت خبرنگاران تعرض کردند.

وی تاکید کرد: یکی از مصادیق مهم پذیرفته شده در مجامع بین‌المللی، حفظ جایگاه و جان خبرنگاران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha