نقش علمای کرمانشاهی در عصر غیبت برجسته است

کرمانشاه- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نقش سلسله جلیل‌القدر عراقی و حوزه‌های علمیه کرمانشاه در پیروزی انقلاب و تثبیت و بقای آن روشن و برجسته است و این علما در تراز فقها و حلقه اتصال عصر غیبت هستند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدمهدی میرباقری عصر جمعه در مراسم یادواره ۴۴۰ شهید شهرستان کنگاور و شهید آیت‌الله بهاالدین عراقی که با حضور آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام احمدی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع کنگاور برگزار شد، به عوامل زمینه‌ساز ظهور امام عصر و نقش انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: یک سوال جدی وجود دارد و آن این است که در عصر ظهور این همه سختی‌ها و دشواری‌هایی که در پیش روی جبهه مومنین وجود دارد و این همه شهادت ها، اسارت ها، فداکاری ها و جانبازی ها برای چیست؟

استاد حوزه علمیه قم گفت: چه امر قیمتی و مقدسی است که ۱۲۴ هزار پیامبر می‌آید وخون هزاران شهید از جمله سیدالشهدا(ع) در راه او در طول تاریخ ریخته بشود؟ تنها چیزی که ارزش سالها رنج را برای یک امت بزرگ دارد، حرکت در مسیر انبیاء الهی و پیروزی اسلام و ظهور وجود مقدس حضرت بقیه الله(عج) است.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خورشید امام اینک در پس یک پرده تاریک قرار گرفته، تصریح کرد: امام خورشیدی است که وقتی ظهور و طلوع کند عالم را روشن می کند، لذا یکی از تعابیری که در قرآن از ظهور امام شده و حاکی از ظهور امام است این است که می فرماید: وقتی امام ظهور می کنند زمین با نور پرورگار روشن می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) هم از اولین روزهایی که قدم در این میدان گذاشتند، سخن‌شان همین بود که ما برای آماده کردن جهان برای ظهور حضرت، قیام می کنیم، یادآور شد: این حرکت عظیمی که امام بزرگوار ما برای تحقق ظهور حضرت در عالم به راه انداختند و امیدوار هم بودند و تا آخرین روز هم با امیدواری صحبت کردند، برکات و ثمرات فراوانی داشته است.

وی تربیت علمای دین و تقدیم هزاران شهید را از برکات انقلاب برشمرد و گفت: علما و سلسله جلیل‌القدر عراقی در شهر دارالمومنین کنگاور که با تاکید میرزای بزرگ شیرازی در این شهرستان ساکن شدند حلقه اتصال عصر غیبت هستند.

آیت‌الله میرباقری به همراه آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده مجلس خبرگان رهبری و مسئولان شهرستان کنگاور پیش از مراسم یادواره بر سر مزار شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، گمنام و علمای مرحوم عراقی حاضر شد و فاتحه قرائت کرد.

نقش علمای کرمانشاهی در عصر غیبت برجسته است

حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت شهرستان کنگاور در زمان دفاع مقدس یعنی بالغ بر یک پنجم جمعیت آن زمان در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند که تاکنون ۴۴۰ شهید گلگون کفن از این دیار تقدیم انقلاب، اسلام، امنیت و سلامت شده است.

شهیدان آیت الله بهاالدین محمدی عراقی(شهید ترور)، حاج رضا رحمتی زاده نخستین شهید شاخص کشوری، محمدرضا قلیوند(فرماندار)،رضا گودینی(همرزم شهید همت)، شهید طیبه زمانی(اولین شهیده استان کرمانشاه)، مراد عباسی فر(همرزم حاج قاسم سلیمانی)، محمدعلی عطایی(مستشار ایرانی در سوریه) از شهدای شاخص شهرستان کنگاور هستند.

شهرستان کنگاور از جمعیت حدود ۸۵ هزار نفری برخوردار است و در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha