۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۲
کد خبر: 85563042
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نقاشان جوان ایران و روسیه، پُل دوستی کشیدند

۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۲
کد خبر: 85563042
نقاشان جوان ایران و روسیه، پُل دوستی کشیدند

مسکو- ایرنا- دبیرخانه جشنواره نقاشی هنرمندان جوان با عنوان «نقش دوستی» جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه اعلام کرد که بیش از ۶۰۰ اثر از هنرمندان دو کشور به این جشنواره ارسال شد که آثار منتخب، در نمایشگاه‌هایی در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شبکه تلویزیونی بریکس، این رویداد را رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبای سرگئی آندریاکا و با حمایت وزارت فرهنگ روسیه تدارک دیده‌اند.
بنا بر اعلام رایزن فرهنگی سفارت ایران در فدراسیون روسیه،‌ افزون بر ۶۰۰ نقاش در این رقابت بین‌المللی شرکت و آثار خود را در بخش مسابقه ارسال کردند.
مسعود احمدوند افزود:‌ هنرمندان جوان ایرانی در آثار خود تصویری که از روسیه در ذهن داشتند را بر بوم نقاشی اجرا کردند و متقابلاً هنرمندان روس هم به ترسیم نگاه خود از ایران پرداختند.
به گفته وی،‌ این نمایشگاه از چهاردهم اوت ۲۰۲۴ (چهارشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳) به مدت یک ماه در آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبای سرگئی آندریاکا در مسکو برپا خواهد شد.
احمدوند ادامه داد: در مراسم آغاز به کار نمایشگاه "نقش دوستی" به برندگان،‌ جوایز نقدی و غیرنقدی همچون سفر به روسیه و ایران اهدا خواهد شد.
رایزن فرهنگی ایران از مسابقه نقاشی «نقش دوستی» به عنوان نخستین جشنواره تبادل فرهنگی بین ایران و روسیه یاد کرد و گفت: بازدیدکنندگان از نمایشگاه آثار منتخب این مسابقه، ۲۰۰ اثر برتر از استعدادهای جوان و ۴۰ اثر از استادان برجسته را مشاهده خواهند کرد.
احمدوند افزود: نمایشگاه آثار منتخب این مسابقه پس از مسکو، در شهرهای دیگر روسیه شامل سن‌پترزبورگ و کازان برپا خواهد شد و پس از آن، آثار منتخب برای نمایش به تهران، اصفهان و شیراز خواهند رفت.

نقاشان جوان ایران و روسیه، پُل دوستی کشیدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha