فایننشال‌تایمز: سامانه‌های پدافندی اسرائیل در مقابل حمله ایران آسیب‌پذیرند

تهران-ایرنا- روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز، سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی را در مقابل حمله احتمالی ایران و محور مقاومت، آسیب‌پذیر ارزیابی کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی نوشت: سامانه های پدافندی اسرائیل با بزرگترین آزمون خود در روزهای آینده مواجه هستند.

این رسانه انگلیسی، سامانه گنبد آهنین و دیگر سامانه های پدافندی رژیم اشغالگر را کامل ندانست و نوشت: واقعه روستای «مجدل شمس» (در منطقه اشغالی جولان سوریه) نشان داد که این سامانه ها کامل نیستند و ائتلافی شامل انگلیس، فرانسه و برخی کشورهای عرب منطقه در حمله قبلی ایران (وعده صادق یک)، برای رهگیری موشک ها و پهپادهای ایرانی، به اسرائیل کمک کردند.

فایننشال تایمز به هراس تل آویو از پاسخ ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران اشاره کرد و نوشت: واشنگتن هم اکنون نیز تلاش می کند تا ائتلاف مشابهی را برای حفاظت از اسرائیل در مقابل حمله ایران ایجاد کند.

این رسانه انگلیسی به آسیب پذیری سامانه های پدافندی رژیم صهیونیستی در مقابل پهپادهای حزب الله لبنان اشاره کرد و نوشت: جنگنده های اسرائیلی و حتی سامانه های پدافندی مثل گنبد آهنین نتوانسته اند تاکنون پهپادهای حزب الله را متوقف کنند و پهپادهای چابک حزب الله در ماه های اخیر، شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) را با حملات خود ویران کرده اند.

فایننشال تایمز، تصویربرداری پهپادهای حزب الله از مراکز حساس نظامی در قلب سرزمین های اشغالی و رسیدن پهپادهای یمنی به تل آویو را یادآور شد و افزود: یک حمله وسیع و همزمان توسط ایران و متحدانش در جبهه های مختلف، می تواند لایه های مختلف سامانه های پدافندی اسرائیل را به چالش بکشد.

به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نیز در گزارشی با اشاره به عملیات «وعده صادق یک» که در پاسخ به حمله رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران در سوریه انجام شد، نوشت: اسرائیل نگران است و درباره اینکه متحدان تل آویو و سامانه های پدافندی آنها خواهند توانست حمله پیچیده ایران را دفع کنند، تردید دارد.

واشنگتن پست به همکاری برخی کشورهای منطقه با رژیم اشغالگر برای دفع حملات پهپادی و موشکی ایران در عملیات وعده صادق یک اشاره و اضافه کرد: چهار ماه بعد از عملیات اول ایران، اسرائیل اکنون بیشتر از گذشته منزوی شده و تحلیلگران نظامی معتقدند که اکنون بیش از گذشته، در مقابل حملات جمهوری اسلامی آسیب پذیر است.

این روزنامه ادامه داد: این نگرانی در تل آویو وجود دارد که حتی با حمایت آمریکا نیز، سامانه های پدافندی اسرائیل قادر به دفع حملات هماهنگ ایران نباشند.

واشنگتن پست به عصبانیت مردم کشورهای منطقه از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و افزود: کشورهای عرب منطقه به خاطر خشم مردم خود از تلفات بالای انسانی در غزه و نگرانی از اقدام تلافی جویانه تهران، تلاش می کنند خود را از درگیری بین تهران و تل آویو، دور نگه دارند.

این رسانه آمریکایی نوشت: اردن و عربستان اعلام کرده اند که نمی خواهند فضای هوایی کشور آنها به یک منطقه نبرد تبدیل شود و مصر نیز اعلام کرده که در ائتلاف تشکیل شده، برای دفع حملات ایران شرکت نمی کند.

واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی هم نوشت که احتمالا حمله بعدی ایران، ناگهانی تر، طولانی تر و گسترده تر خواهد بود و به جای چند ساعت، ممکن است چندروز طول بکشد و متحدان ایران در عراق، یمن، سوریه و لبنان نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید هنیه و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد خود روز به روز افزایش می‌یابد.

رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعات رژیم صهیونیستی هم تلاش می‌کنند تا با کمک متحدان خود نوع، هدف و زمان انجام حمله را به دست آورند.

رادیوی رژیم صهیونیستی با اشاره به خلوتی خیابان‌ها و نگرانی‌هایی که در چهره تک تک صهیونیست‌ها موج می‌زند، آن را شبیه به شرایط دوره کرونا توصیف کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از مختل شدن حرکت گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها و لغو بسیاری از پروازها و سردرگمی مسافران سخن می‌گویند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha