مردم خراسان‌شمالی حدود ۲ هزار میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند

بجنورد-ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: مردم خیر و نوعدوست استان در سال جاری یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی و نیازمندان کمک کردند.

مجید الهی راد روز شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا خراسان شمالی اظهار کرد: مردم خیر و نیکوکار این استان پارسال سه هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال برای حمایت از نیازمندان کمک کردند که بیش از ۱۸۵ درصد برنامه تحقق یافت.

وی افزود: نیکوکاران برای مشارکت در طرح های مختلف با این نهاد همکاری می کنند که امسال ۹۶۰ میلیارد ریال در طرح اکرام ایتام این نهاد را یاری رساندند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تصریح کرد: این کمک ها در قالب طرح محسنین، پرداخت صدقات، زکات و کفارات و سایر موارد بوده است.

وی افزود: تمامی مددجویان نیازهای خود را در سامانه امداد هوشمند ثبت خواهند کرد و پس از بررسی و تایید این نهاد به آنان کمک خواهد شد.

الهی راد خاطرنشان کرد: تنها در سه ماه سال جاری یکهزار دستگاه کولر در بین نیازمندان این استان توزیع شد، این خانوارها نیاز خود را در سامانه امداد هوشمند ثبت کرده بودند.

وی با بیان اینکه اکنون پشت نوبتی در تحویل جهیزیه نداریم افزود: لوازم ضروری تهیه جهیزیه در انبارهای این نهاد موجود است به محض ازدواج مددجویان زیر پوشش این کالاها را به آنان تحویل خواهیم داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در خصوص سایر نیازها نیز از جمله هزینه های درمان تمامی اسناد کامل به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: توانمند سازی مددجویان راهبرد و سیاست اصلی این نهاد حمایتی محسوب می شود و این کارکرد از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

الهی راد اظهار کرد: کمیته امداد برنامه های کاربردی بسیاری در بخش اشتغال، مسکن، بهداشت، درمان و مهارت برای مددجویان انجام می دهد.

وی، شناسایی انواع فقر مادی و معنوی افراد تحت پوشش را دیگر ماموریت کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: این نهاد انقلابی تنها به نیازهای مادی مددجویان توجه نمی کند بلکه حوزه های فرهنگی و معنوی هم در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری، بیش از ۵۳ هزار خانوار و بیش از شامل ۱۰۶ هزار مددجو زیر پوشش خدمات نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha