۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85563254
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

نایب قهرمان کشتی جهان: نقره یزدانی نزد ایرانیان طلا است

همدان- ایرنا- نایب قهرمان کشتی آزاد ۲۰۰۷ جهان گفت: نقره رضا یزدانی نزد ایرانیان طلا است چرا که او در نبرد نابرابر فینال را به حریف واگذار کرد.

سعید ابراهیمی روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: یزدانی در این دور از مسابقات با آرامش کامل و جانانه کشتی گرفت و اگر مصدومیت گریبانگر او نمی‌شد، چه بسا به دومین طلای خود در المپیک رسیده بود.

وی اضافه کرد: یزدانی در این مسابقه انگیزه فراوانی برای صید طلا داشت اما حریف از وضعیت او مطلع بود و از همان ثانیه نخست شرایط بدنی او با آسیب دیدگی از ناحیه کتف دردناک شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پیام‌های صادر شده از سوی مسوولان و مردم برای رضا یزدانی نشان داد که او همواره به عنوان یک کشتی گیر محبوب و با اخلاق نزد ایرانیان ماندگار است و همه نشان نقره‌اش را طلا می‌دانند.

نایب قهرمان سابق کشتی جهان ادامه داد: به هر حال رقابت در ورزش به خصوص کشتی که مدام درگیری تن به تن است، با حوادث غیرقابل پیش بینی همراه بوده و این بار قرعه به ضرر یزدانی بود.

وی افزود: البته حریف او نیز از آمادگی بدنی خوبی برخوردار بود منتهی اگر یزدانی شرایط بدنی طبیعی خود را داشت، با تجربه بهتر می‌توانست به طلا برسد.

وی عملکرد تیم ملی کشتی در آوردگاه المپیک پاریس را خوب توصیف کرد و گفت: قرعه‌ها سخت بود و حریفان با آمادگی کامل در این رویداد حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، رقابت فینال کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس در وزن ۸۶ کیلوگرم جمعه شب گذشته برگزار شد و حسن یزدانی به مدال نقره رسید.

یزدانی شروع رقابت خود در این وزن را با برتری ۱۰ بر صفر مقابل الکساندر لاورنس از استرالیا پشت سرگذاشت. وی در دور بعد هم با نتیجه ۹ بر چهار از سد داورن کورگلیف، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از یونان گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

وی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک با نتیجه هفت بر یک مایلس امینه دارنده نشان برنز جهان از سن مارینون را شکست داد و به فینال وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک رسید.

یزدانی با راهیابی به فینال پاریس، سومین فینال المپیکی خود را تجربه کرد. او در المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال طلا و در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مدال نقره رسید.

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در در دقایق نخستین فینال مسابقات در کتف خود به شدت احساس درد داشت و حتی پزشکان برای مداوای وی وارد تشک شدند.

این مصدومیت موجب شده بود تا رمضان‌اف بلغاری حملات بیشتری داشته باشد و حتی یزدانی اخطار ۳۰ ثانیه را داور دریافت کرد اما کاپیتان ایران در همان اوایل اخطار حریف را خاک کرد اما داوران امتیازی به وی ندادند.

کادر پزشکی مسابقات برای دومین بار وارد تشک شدند اما یزدانی همچنان اصرار به کشتی داشت و کشتی در سه دقیقه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود رمضان‌اف به پایان رسید.

در سه دقیقه دوم نیز مصدومیت کتف به حریفی چغر برای او تبدیل شد. با وجود این مصدومیت یزدانی در سه دقیقه دوم عملکرد خوبی داشت و حتی داور به حریف وی اخطار ۳۰ ثانیه داد.

در حالی که مسابقه یک بر یک به سه سود یزدانی بود رمضان‌اف با خاک کردن یزدانی و روی پل بردن، توانست ۶ امتیاز دیگر بگیرد و در نهایت حریف بلغاری با نتیجه ۷ بر یک به پیروزی رسید و به مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم رسید و یزدانی به نقره بسنده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha