۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85563273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ درصد تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در قزوین جذب شد

قزوین - ایرنا - معاون عمران روستایی بنیاد مسکن قزوین گفت: هشت هزار واحد روستایی مشمول تسهیلات بهسازی مسکن بودند که از این میزان ۹۰ درصد جذب و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

علی خانجانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رقم تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با اقدامات و پیگیری های سال گذشته به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای هر واحد رسید و تعداد آن نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد متقاضیان معرفی شده به بانک های عامل توانسته‌اند پرونده خود را تکمیل و قرارداد را منعقد کنند، تصریح کرد: متقاضیانی که واحدی را در داخل بافت و یا طرح هادی داشته باشند، برای دریافت تسهیلات می توانند با همکاری دهیار از بنیاد مسکن استعلام کرده و تسهیلات دریافت کنند.

خانجانیان در ادامه به مطالبات روستاییان "هیر" واقع در بخش رودبار الموت غربی مبنی بر الحاق بافت به طرح هادی اشاره کرد و یادآور شد: برای این روستا در سال ۱۴۰۰ طرح هادی و الحاق به بافت مورد بازنگری قرار گرفت، اما این روستا با ۲ مشکل بزرگ روبرو است،‌ یکی باغ‌های جنوب، شرق و غرب روستا و دیگری ساخت وسازهای غیرمجازی که در شمال آن صورت گرفته است.

به گفته این مسوول، در این ۲۰ سال گذشته بیش از ۶۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این روستا صورت گرفته که ابتدا بایستی اعمال قانون شده و سپس در قالب طرح هادی ساماندهی شوند.

خانجانیان تصریح کرد: برای قانونی شدن فرآیندهای ساخت و سازهای غیرمجاز روستایی نیز بایستی در ابتدا تشکیل پرونده صورت بگیرد که دبیرخانه آن در فرمانداری شهرستان‌ها قرار دارد، سپس با ارجاع پرونده به کمیسیون ماده ۹۹ با حضور مسوولان اجرایی و قضایی، در نهایت حکم تخریب یا جریمه صادر و برای روستا تصمیم گیری می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن قزوین خاطرنشان کرد: روستاییان ساکن "هیر" باید با محوریت دهیار و بخشدار پرونده‌های خود را در ابتدا ساماندهی کنند تا زمین‌های موجود در اراضی که در آن ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته را نیز ساماندهی کنیم.

خانجانیان یادآور شد: در خصوص روستای "روح آباد" از توابع بخش رودبار الموت غربی نیز بایستی گفت که این روستا فاقد زمین بوده و در سال ۸۵ نیز سه هزار و ۵۰۰ متر از اراضی ملی برای آن تملک شد تا در اختیار روستاییان قرار بگیرد، بنابراین برای توسعه ساخت و ساز در این روستا باید از اراضی باغی باغی و کشاورزی استفاده شود که مجوز آن در اختیار سازمان جهاد کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha