اتحادیه های انجمن اسلامی بر رویکرد مسوولیت پذیری فرزندان تمرکز کنند

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: اتحادیه های انجمن اسلامی استان بر رویکرد نقش آفرینی و مسوولیت پذیری فرزندان در خانواده توجه کنند.

به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت روز شنبه در جلسه با اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان با تاکید بر تخصیص ردیف اعتباری به این انجمن ها افزود: اتحادیه انجمن اسلامی باید برای برجسته سازی نقش های فرزندان به ویژه پسران موضوع مسوولیت پذیری را مورد توجه قرار دهد.

وی اظهار داشت: حجم کار اتحادیه انجمن اسلامی بسیار وسیع است بنابراین کارکردهای این اتحادیه باید در شورای آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه بر مسوولیت پذیری فرزندان بسیار حایز اهمیت است ادامه داد: فرهنگ بیکاری در لرستان لطمه بیشتری بر بیکاری واقعی دارد و با توجه به اینکه مهمترین موضوع اتحادیه، بحث تربیتی است باید نقش آفرینی فرزند در طول زندگی یکی از مهمترین مولفه ها باشد.

وی تاکید کرد: باید در کنار تربیت اعتقادی، تربیت به معنای زندگی نیز مورد توجه قرار گیرد چراکه این موضوعات در کنار همدیگر هستند بنابراین نقش آفرینی دانش آموزان در جامعه آینده بسیار تاثیر گذار است و مسوولان آموزش و پرورش باید بر این مساله تاکید کنند.

استاندار لرستان افزود: نوجوانی، دوره شکوفایی فرزندان و مسوولیت پذیری است که اولویت در نقش آفرینی برای بانوان رسالت همسری و مادری و برای آقایان مسولیت پذیری و تامین معیشت می باشد.

شفقت با تاکید بر اینکه زندگی اجتماعی باید مسجد محور شود اظهار داشت: یکی از ظرفیت های خالی مانده جامعه، مساجد هستند که باید برای تعالیم و تربیت فرزندان از آنها استفاده شود چراکه تعامل با ائمه جماعات، استفاده از ظرفیت مساجد و آشنایی دانش آموزان با این مقوله بسیار مهم است.

مسوول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان لرستان نیز در این جلسه گفت: این مجموعه به دستور امام راحل در سال ۵۸ تشکیل شده است و تاکنون نماینده رهبری در آموزش و پرورش حضور دارد.

حجت الاسلام یونس مردانی اظهار داشت: وظیفه این اتحادیه به عنوان یک تشکل غیردولتی، زبده یابی و زبده پروری دانش آموزان است اما حقوق، مزایا و امکانات مورد نیاز توسط آموزش و پرورش تامین می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۱ هزار فعالیت در سطح مدارس استان در قالب طرح "رسا"( رویش ستاره های انجمنی) انجام شده و اکنون نیز رسا به عنوان طرحی تربیتی برای دانش آموزان مقطع متوسطه در حال انجام است.

وی بیان کرد: کمبود بودجه از مشکلات این اتحادیه و با توجه به حجم برنامه ها نیازمند حمایت استان می باشد و یکی از راهکارهای حل این مشکلات منابع ثابت درآمدی است که آموزش و پرورش در این راستا همکاری لازم را ندارد.

حجت الاسلام مردانی گفت: مکانی با کد تخریبی برای برگزاری کلاس های دانش آموزی اختصاص داده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha