۵۵ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی در راه‌های روستایی اصفهان انجام شد

اصفهان- ایرنا- رییس اداره نگهداری راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان از اجرای ۵۵ کیلومتر آسفالت حفاظتی در جاده‌های روستایی سه شهرستان استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

علی سرکانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه‌های نگهداری راه روستایی در سه شهرستان خوانسار، خور و بیابانک و شاهین‌شهر و میمه در مجموع با بیش از ۲۶۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرای آسفالت حفاظتی در راه‌های روستایی شهرستان خور و بیابانک همچنان در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: در این مرحله از عملیات اجرایی ۱۵ کیلومتر از محور خور - مصر با بیش از ۷۵ میلیارد ریال آسفالت حفاظتی تک لایه‌ای(چیپ‌سیل) اجرا شد.

سرکانی ادامه داد: عملیات آسفالت حفاظتی «اسلاری‌سیل» در بخشی از محورهای آبگرم - اردیب، خور - مهرجان - بیاضه و خور - جعفرآباد نیز اجرا خواهد شد.

به گفته وی، «اسلاری‌سیل» یکی از آسفالت‌های حفاظتی و از روش‌های نگهداری و مرمت رویه آسفالت راه‌هاست و مخلوط اسلاری از مصالح خوب دانه‌بندی شده، پیوسته، زبر و تمیز فاقد آلودگی ساخته می‌شود.
رییس اداره نگهداری راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی مجموع پروژه‌های نگهداری راه‌های روستایی شهرستان خور و بیابانک، اظهار دادشت: ۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است و تا پایان ماه جاری تکمیل خواهد شد.
سرکانی اضافه کرد: اجرای آسفالت حفاظتی جاده‌های روستایی خسروآباد، سعیدآباد، قاسم‌آباد و وزوان شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز با بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: پنج کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی اسلاری‌سیل در راستای بهسازی و ارتقای کیفی سطح رویه جاده‌های روستایی شهرستان شاهین‌شهر و میمه اجرا شد.
وی بیان کرد: روکش آسفالت و بهسازی رویه آسفالتی ۱۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی شهرستان خوانسار نیز در محور خم‌پیچ - رحمت‌آباد با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.
استان اصفهان با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع انواع شبکه‌های بزرگراهی، آزادراهی، اتوبانی و روستایی کشور را در خود جای داده است.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به‌عنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

استان اصفهان دارای ۱۱۷ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است که نزدیک به ۹۰۰ روستای این استان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد.

شهرستان خور و بیابانک در ۴۰۰ کیلومتری شرق اصفهان، خوانسار در ۱۸۰ کیلومتری شمال غربی اصفهان و شاهین‌شهر و میمه در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha