۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85563345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای سه طرح تامین اجتماعی خراسان شمالی هزینه شد

بجنورد-ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت:‌ یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سه طرح درمانی این مدیریت هزینه شد که بزودی بهره برداری می شود.

سعید صدرمنش روز شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا خراسان شمالی به طرح ارتقای بخش اورژانس بیمارستان بجنورد اشاره کرد و گفت: زیر بنای اورژانس قدیمی بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد ۶۰۰ متر مربع بود که اکنون این بخش با زیر بنای یکهزار و ۳۰۰ متر مربع در حال ساخت است.

وی افزود: این طرح بیش از ۸۰ متر مربع پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک بهره برداری می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه برای تجهیزات بخش اورژانس بودجه خوبی اختصاص یافت افزود: امکانات و تجهیزات این بخش به روز رسانی خواهد شد.

ایجاد تنها مرکز انبار دارویی در استان

وی گفت: استان خراسان شمالی از وجود یک انبار دارویی استاندارد محروم بوده است که نبود این مرکز مهم در دوران شیوع کرونا نمایان شد.

مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: انبار دارویی در متراژ یکهزار و ۶۰۰ متر مربع به منظور ذخیره سازی دارو در مکانی استاندارد با توجه به شرایط دمایی نگهداری انواع داروها ساخته شده است که این مهم در زمان بحران از جمله شیوع بیماری ها اهمیت دوچندانی پیدا می کند.

صدرمنش خاطرنشان کرد: این مرکز تنها مرکز استاندارد برای نگهداری و ذخیره سازی دارو در استان است که فضاهای مورد نیاز برای دارو را فراهم خواهد کرد ‌که این با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد به زودی افتتاح خواهد شد.

تجهیز بخش ام آر آی

وی گفت: بخش ام آر آی نیز یکی از بخش های مهم هر بیمارستانی است که رضایت مندی بیماران را فراهم خواهد کرد.

مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: برخی از بیماران استان تنها به دلیل وزن بالا نمی توانستند از خدمات ام آر ای دراستان بهره مند شوند که با خرید یک دستگاه مناسب این مشکل در استان رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم تا امکانات و تجهیزاتی را خریداری کنیم که تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم را پذیرش کند گفت: این امر مانع سفر درمانی شهروندان به سایر استان ها خواهد شد.

صدرمنش تصریح کرد: دستگاه ام آر ای که برای بیمارستان خریداری شده وارداتی است و اکنون از گمرک ترخیص شده است و تلاش می کنیم تا به زودی تحویل و راه اندازی شود تا بخشی از مشکلات بیماران نیازمند به این دستگاه را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: بخش ام آر آی بیمارستان دارای تجهیزات شد که ظرفیت تا ۲۵۰ کیلوگرم نیز افزایش یافت تا بیمارانی که وزن زیادی داشتند مجبور به سفر به سایر استان ها نشوند.

ساخت درمانگاه

صدرمنش بر گسترش فصاهای درمانی برای ارایه خدمت به بیمه شدگان تاکید کرد و گفت: درمانگاه تامین اجتماعی بجنورد مرکز استان در فضایی به زیر بنای ۴۰۰ متر مربع پاسخگوی نیاز درمان بیماران نبود که در دوران شیوع بیماری کرونا این کمبود بیشتر نمایان شد.

وی تصریح کرد: در راستای رفع کمبود فضای درمانی درمانگاهی با زیر بنای چهار هزار ۶۰۰ متر مربع در جنب بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد ساخته شد و این مهم در کمتر از ۲ سال ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر ساخت درمانگاه با متراژ بالا برای دسترسی راحت بیماران با دریافت خدمات بخش های مختلف بیمارستان نیز ارتقا یافت که باعث رضایتمندی بیماران شده است.

کسب رتبه سوم

وی گفت: مطابق اعلام مرکز بازرسی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در بازرسی فضای عمومی در سال ۱۴۰۲ ، مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی موفق به کسب رتبه سوم در سطح کشور شد.
صدر منش افزود: محورهای بازرسی شامل چهار محور اصلی سلامت اداری، حقوق شهروندی، ارتباطات سازمانی، شایستگی های مدیریتی و شورای هماهنگی است که بر اساس مشاهده، مصاحبه و بررسی مستندات مربوطه توسط بازرسان وزارتخانه صورت می گیرد .

وی گفت: کسب رتب سوم در ارزیابی عملکرد در سطح استان، تجهیز بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد، تحلیل عملکرد نتایج ارزیابی عملکرد در مقاطع فصلی ، کسب رتب اول اعتباربخشی در سال ۱۴۰۱، کسب رتب سوم درمان مستقیم و چهارم مدیریت درمان و رتبه اول اسناد پزشکی در بین مدیریت درمان های سراسر کشور ، کسب رتبه اول در حوزه جوانی جمعیت در استان در سال ۱۴۰۱ ، کسب رتبه شایسته تقدیر در حوزه اقامه نماز، کسب رتبه اول در حوزه ارتباطات مردمی در سال ۱۴۰۱ و افتتاح هتلینگ بخش های بستری بیمارستان ثامن ااائمه (ع) بجنورد در سال ۱۴۰۱ از دیگر توفیقات این مدیریت است.

۳۶۳ هزار نفر از شهروندان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha