یک حلقه چاه‌ آب برای رفع تنش آبی روستاهای لیشتر گچساران وارد مدار شد

گچساران ایرنا- رئیس امور آب و فاضلاب گچساران گفت: یک حلقه چاه‌ آب آشامیدنی با دبی هشت لیتر در ثانیه که از مدار تولید خارج شده بود پس از ۱۰ سال برای رفع تنش آبی روستاهای دهستان لیشتر گچساران تجهیز و وارد مدار شد.

خسرو افشین‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وارد شدن این حلقه چاه به مدار تولید مشکل تامین آب روستاهای آب انجیر و اسلام‌آباد پس از ۱۰ سال در منطقه لیشتر برطرف شد.

وی بیان کرد: در پی افزایش جمعیت در منطقه لیشتر در ۱۰ سال گذشته تنش شدید آبی در این منطقه از جمله ۲ روستای اسلام آباد و آب انجیر بوجود آمد .

افشین‌پور ابراز کرد: با بررسی های انجام شده برای رفع این مشکل چاه آب شرب روستاهای آب انجیر علیا و سفلی که به علت فرسودگی تاسیسات از مدار خارج و راکد شده بود با انجام عملیاتی از سوی معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت، اتفاقات و با همکاری اداره برق گچساران و شرکت نفت پس از گذشت حدود ۱۰ سال دوباره احیا،بازسازی و راه اندازی شد.

رئیس امور آب و فاضلاب گچساران گفت: نصب تابلو برق، ترانسفورماتور برق، الکترو پمپ شناور,، شیرآلات و اتصالات از مهمترین عملیات انجام شده بر روی این حلقه چاه بوده که در این زمینه بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

افشین پور تصریح کرد: با راه اندازی این حلقه چاه هم اکنون آب پایدار بیش از ۳۰۰ خانوار با جمعیت یکهزارو ۲۰۰ نفر در روزهای آب انجیر و اسلام آباد لیشتر برطرف شد.

وی تصریح کرد: کیفیت آب آشامیدنی تمام روستاهای زیر پوشش این شهرستان، ماهیانه در آزمایش های گوناگون میکروب شناسی کنترل می شود و هم اکنون آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان از ۶ ایستگاه پمپاژ و ۱۳ چاه عمیق تامین می شود.

افشین پور ابراز کرد: ۴۷ مخرن ذخیره آب به ظرفیت ۱۳ هزارو ۶۷۰ متر مکعب در این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: اصلاح و بهسازی شبکه های فرسوده آب آشامیدنی روستاهای گچساران به منظور جلوگیری از شکستگی های متعدد، کاهش هدر روی آب، شناسایی و حذف انشعاب های غیرمجاز و تثبیت فشار شبکه آب آشامیدنی انجام می شود.

افشین پور ادامه داد: ۴۰ درصد از شبکه های داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان فرسوده است و بیشتر قطعی های آب در روستاها به دلیل فرسودگی خطوط رخ می دهد.

وی گفت: میزان شبکه داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان بیش از ۵۴۴ کیلومتر می باشد که از این میزان ۲۵۳ کیلومتر شبکه توزیع است و برای بازسازی شبکه های آب روستایی سالانه ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته می شود.

هم اکنون ۶۲ روستا با بیش از ۹ هزارو ۱۰۰ مشترک زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha