بازکردن گره تولید برای کسب و کار مهمترین مطالبه گیلانغربی‌ها از استاندار کرمانشاه

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه در هیجدهمین سفر استانی خود به گیلانغرب در دیدار رو در رو با چند تن از سرمایه‌گذاران و اهالی این شهرستان پای درد و دل آنها نشست که بیشترین مطالبه مردمی مطرح شده در این دیدارها باز کردن گره موانع و مشکلات برای رونق تولید در کسب و کار بود که صحرایی دستورات لازم را برای پیگیری و رفع این موانع صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دیدارها چندین سرمایه‌گذار و اهالی شهرستان گیلانغرب خواستار عدم سخت گیری بانک ها برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز و تسهیل در روند کسب و کار در واحدهای تولیدی به منظور اشتغال و رونق تولید، اجرای سامانه گرمسیری در زمین های کشاورزی، مشکلات واحدهای راکد و حل موانع سرمایه گذاری در مرز سومار و مشکلات مربوط به حوزه دامپروری شدند.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این دیدار دستورات لازم را به مسوولان شهرستان برای پیگیری مطالبه مردم از جمله فرماندار، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی صادر کرد و خواستار تسهیل در پرداخت های مصوب تسهیلات بانکی به طرح های اشتغالزا و رفع موانع تولیدی و تسهیل در امر کسب و کار برای اشتغال زایی و رونق بخش تولید و کشاورزی شد.

همچنین استاندار کرمانشاه از شهرک صنعتی گیلانغرب و واحد ۵۰۰ راسی پرواربندی گوساله در این شهرستان بازدید کرد که این واحد با ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث شده و اکنون از تسهیلات مصوب این واحد با اشتغال ۱۲ نفر، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال آن پرداخت نشده که به گفته صاحب این واحد در صورت عدم پرداخت آن با خطر ورشکستگی مواجه است.

استاندار کرمانشاه در این بازدید نیز دستور لازم را برای پیگیری مشکلات آن به فرماندار و رییس جهاد کشاورزی شهرستان صادر کرد.

استاندار کرمانشاه امروز شنبه در هیجدهمین سفر شهرستانی خود به گیلانغرب سفر کرد و در بدو ورود به این شهرستان در مزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و در ادامه پس از بازدید از مجتمع پرواربندی ۵۰۰ راسی گوساله، در دیدار با چند تن از سرمایه گذاران و اهالی گیلانغرب پای درد و دل آن ها نشست و دستورات لازم را در رابطه با مسایل و مشکلات آن ها صادر کرد.

بازکردن گره تولید برای کسب و کار مهمترین مطالبه گیلانغربی‌ها از استاندار کرمانشاه

افتتاح طرح آبرسانی ۲۵ روستا، بازدید برخی پروژه های اقتصادی، دیدار مردمی و شرکت در شورای اداری از جمله برنامه های سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان گیلانغرب است.

در این سفر نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار و امام جمعه گیلانغرب و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، استاندار را همراهی می کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت، قیر طبیعی مناطق محدودی از ایران و حتی جهان را به خود اختصاص داده که این ماده در ایران به صورت خام و بیشتر برای ایزوگام مورد استفاده قرار می گیرد.

براساس برآوردهای انجام شده؛ ذخایر قطعی معادن قیر گیلانغرب ۲ میلیون تن تخمین زده شده ولی ذخایر احتمالی قیر تا میزان سه برابر می تواند قابل پیش بینی باشد که قیر استخراجی از معادن این شهرستان علاوه بر تامین نیازهای داخلی به کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه و چین و دیگر کشورها صادر می شود.

اکنون ۳۵ معدن قیرطبیعی فعال با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در این شهرستان وجود دارد که صادرات بیش از ۹۰ درصدی قیر تولیدی کشور به شکل خام است که احداث کارخانه های فناوری این محصول بویژه در مناطق مرزی و محروم نیازمند اهتمام و توجه مسوولان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha