امید به تحقق حق و عدالت در سایه دولت وفاق ملی

یاسوج - ایرنا - دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ، دولت چهاردهم را دولت وفاق ملی نامگذاری کرده است که این انتخاب پس از چند دهه امیدبخش تحقق حق و عدالت در همه بخش ها در سایه این مضمون معنادار است.

به گزارش ایرنا، درحالی که سال ها کشور از کشاکش های حزبی رنج می برد و هر یک از گروه های سیاسی که قوه مجریه را در دست می گرفت کشور را از حضور نخبگان دیگر گروه ها و گرایش های سیاسی محروم می کرد با تشکیل دولت وفاق ملی امید می رود حضور نخبگان در بخش های تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور افزایش یابد.

اغلب صاحب نظران سیاسی کشور اعتقاد دارند گفتمانی که امروز دکتر پزشکیان برای اداره کشور مطرح کرده به معنای بازگشت به حق و عدالت در همه ابعاد و حکمرانی براساس وفاق ملی ،افقی روشن پیش روی ایران گشوده است.

انتخابات امسال با تدبیر مقام معظم رهبری و مشارکت مؤثر و معنادار مردم، فرصتی برای فهم درست تغییرات پردامنه اجتماعی و فرهنگی جامعه و پاسخگویی به خواست اکثریت مردم، یعنی تغییر و اصلاح رویکردها و روندهای ناکارآمد دولت ، پیش روی کشور قرار داده است.

از شعار وفاق ملی حمایت می کنم

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی می گوید: به عنوان یک اصلاح طلب و وکیل مردم در خانه ملت از شعار وفاق ملی دکتر مسعود پزشکیان حمایت می کنم.

امید به تحقق حق و عدالت در سایه دولت وفاق ملی

غلامرضا تاجگردون عنوان کرد: به نظر می رسد با توجه به فرایند انتخاب وزیران نتیجه انتخاب کابینه دکتر مسعود پزشکیان معقولانه و برای آینده کشور گره گشا باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که وعده چیدمان۶۰درصدی چهره های جدید در کابینه دکتر مسعود پزشکیان تحقق یابد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور چهره های جدیدی که پیش از این خدمت در مناصبی مانند معاونت وزیر یا پایین تر را تجربه کرده اند می تواند در ارتقای وضعیت مدیریتی کشور نقش تحول آفرینی داشته باشد.

تاجگردون ابراز کرد: با توجه به شرایط داخلی کشور و مسائل بین المللی و برای تحقق شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور در زمینه مذاکره و برقراری ارتباط با دنیا انتخاب وزیر امور خارجه از مهمترین تصمیماتی است که برای آینده کشور اثرگذاری بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد انتخاب این وزارتخانه نشان می دهد در امور بین المللی کشور چه اتفاقی خواهد افتاد، خاطرنشان کرد:سیدعباس عراقچی بعنوان گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه معرفی شده که نشان دهنده این است که درباره مذاکره جدی با تمام کشورهای دنیا، یک رویه مناسبی پیش روی کشورمان قرار خواهد گرفت.

تاجگردون خاطرنشان کرد: در صورتی که همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی، موفقیت دولت را موفقیت نظام بدانند، قطعا فضای بین المللی ایران با سایر کشورهای جهان بهبود خواهد یافت.

وی مرتفع شدن چالش ها و مشکلات مهم کشور را نیازمند وفاق ملی با کمک به دولت دانست و گفت: همه گروه‌ها، جریان‌های سیاسی و دو قوه دیگر در راه اعتلای دولت که در حقیقت اعتلای نظام اسلامی است، گام بردارند.

نقش زنان در مناصب عالی رتبه

نقش آفرینی بانوان در مناصب عالی کشور ار دیگر انتظاراتی است که به وفاق ملی کمک می کندالبته پس از انقلاب اسلامی ایران، با افزایش آگاهی و گسترش آموزش عالی برای زنان و ارتقای توانمندی‌های آنان، سهم بانوان در مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی تحول و توسعه گسترده‌ای یافت اما میدان دادن بیشتر به زنان از مطالبات به حقی است که امید می رود تحقق یابد.

امید به تحقق حق و عدالت در سایه دولت وفاق ملی

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بانوان نخبه کشورمان تاکنون توانسته اند در مناصب عالی رتبه مانند رییس برخی سازمان ها نقش آفرینی کنند اما آنان انتظارات بیشتری از نظام مردم سالاری دینی دارند.

تاچگردون تاکید کرد: در دولت چهاردهم نام برخی از زنان توانمند و نخبه برای سپردن مسوولیت های سطح بالا مطرح است اما حضور بانوان در پست های بالاتر نیازمند تابو شکنی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha