عمیق‌ترین کانال‌ پایتخت پاکسازی می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۶ تهران گفت: کانال‌های هدایت آب‌های سطحی این منطقه جزو عمیق‌ترین کانال‌های پایتخت با عمق حداکثر۴۰ متر است و کار پاکسازی و لایروبی آن با زحمت زیاد و نفس‌گیر، حساسیت، دقت و با رعایت همه نکات ایمنی به صورت مستمر انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید مرتضی روحانی روز شنبه از پایش و بررسی مستمر کانال‌ها و حوضچه‌های رسوب‌گیر محدوده پهنه مرکزی تهران به منظور رفع هرگونه انسداد و آبگرفتگی خبر داد و گفت: در این منطقه حدود ۱۷ هزار متر کانال جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی وجود دارد که همواره مورد پایش میدانی و بررسی عوامل اجرایی اداره مسیل‌ها و قنوات این منطقه قرار می‌گیرند. علتش این است که مسیر و آبراه این کانال‌ها باید همواره پاکیزه و بدون انسداد باشد و از انباشت انبوه رسوبات و ضایعات درنقاط مختلف آن به طور جدی جلوگیری شود.

شهردار منطقه ۶ تهران افزود: کانال‌های هدایت آب‌های سطحی این منطقه جزو عمیق‌ترین کانال‌های پایتخت با عمق حداقل هشت متر و حداکثر ۴۰ متر است و کار پاکسازی و لایروبی این کانال‌ها با زحمت زیاد و نفس‌گیر، حساسیت، دقت و بارعایت همه نکات ایمنی به صورت مستمر و دائم توسط اکیپ‌های ۱۰ نفری انجام می‌شود؛ چرا که در غیر این صورت در طول سال به ویژه در زمان بارش نزولات جوی، شاهد آبگرفتگی معابر و انتشارآب‌های آلوده درسطح معابر و خیابان‌ها خواهیم بود.

حجم بالای ظروف یکبار مصرف و بطری درلایروبی‌ها

روحانی تصریح کرد: طبق بررسی‌ها، به طور میانگین روزانه ۵۰ تن و به طور متوسط در طول ماه ۱۵۰ تن، عملیات رسوب‌برداری و لایروبی کانال‌ها توسط عوامل اجرایی و کارگران اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه ۶ انجام می‌شود؛ اما نکته قابل تامل در این زمینه حجم بالای زباله از نوع ظروف یکبار مصرف و انواع بطری‌های نوشابه و آب معدنی مصرف شده درمیان رسوبات جمع‌آوری شده نشان می‌دهد در این بخش به طور جدی نیازمند فرهنگسازی درجامعه به منظور اصلاح رفتار نادرست برخی شهروندان هستیم.

شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه برخی‌کارها و اقدامات شهرداری از نگاه شهروندان دور می‌ماند، تصریح کرد: کار سخت و پرمشقت عوامل اجرایی و کارگران اداره مسیل‌ها و قنوات درعمق‌ کانال‌های زیرزمینی، نمونه‌ای از تلاش خادمان مردم تهران درجهت نگهداشت مطلوب شهر است که اگر هرکس ذره‌ای از زحمتی که برای لایروبی و پاکسازی این کانال‌ها دراعماق زمین کشیده می‌شود را به درستی درک کند، بدون تردید هیچ وقت زباله و پسماندهای دور ریز خود را داخل جوی‌ها و کانال‌ها رها نمی‌کند و حتی درصورت مشاهده رفتار اشتباه دیگران به آن‌ها تذکر می‌دهد. بنابراین باید اینگونه خدمات نیز درکنار دیگر اقدامات شهرداری دیده شود.

پاکسازی کانال بلوار کشاورز و جمع‌آوری زباله‌ها

همچنین حسن اختر دانش معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ هم در این باره گفت: با دستور و حمایت شهردار منطقه، کار لایروبی و پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی به طور مستمر در نواحی شش‌گانه انجام می‌شود.

وی افزود: در این راستا کار پاکسازی و جمع‌آوری انبوهی از زباله شامل ظروف یکبار مصرف و انواع بطری پلاستیکی در طول کانال بلوارکشاورز با تلاش عوامل اجرایی ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۶ و با بکارگیری ۱۰ نیروی کار و در مدت زمان هشت ساعت انجام شد موارد اقدامی از سوی اداره مسیل‌ها و قنوات این منطقه شامل لایروبی کانال عرضی انتهای بلوار(محل اتصال به کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha