۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85563461
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پکن از اروپا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85563461
پکن از اروپا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

تهران- ایرنا- وزارت بازرگانی چین نسبت به اعمال تعرفه‌های اضافی بر خودروهای برقی چینی به سازمان تجارت جهانی (WTO) شکایت کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، وزارت بازرگانی چین با اعلام این مطلب، افزود: دستور اولیه اتحادیه اروپا نسبت به وضع تعرفه‌های اضافی بر خودروهای برقی چینی فاقد ارزش‌های واقعی و قانونی است و قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) را به شدت نقض کرده و همکاری‌های جهانی در زمینه‌ تغییرات اقلیمی را به چالش می‌کشد.

این وزارتخانه افزود: پکن از اتحادیه اروپا خواسته است تا به سرعت اقدامات غلط خود را اصلاح و با همکاری یکدیگر هم از ثبات همکاری‌های اقتصادی و تجاری «چین-اتحادیه اروپا» و هم از زنجیره صنعتی و تامین خودروهای برقی محافظت کنند.

پکن از اروپا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

کمیسیون اتحادیه اروپا در اوایل سال نو میلادی تعرفه‌های اضافی تا ۳۷.۶ درصد بر تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی اعمال کرد.

بروکسل متعقد بود که یارانه‌های پکن به شرکت‌های خودروساز چینی فقط به زنجیره تولیدات این کشور منفعت می‌رساند و تولیدکنندگان اروپایی در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش ایرنا، وانگ ونتائو وزیر بازرگانی چین در نشستی با نمایندگان شرکت‌های تولید کننده خودروهای برقی چینی در اروپا، اظهار داشت: شرکت‌های خودروی برقی ما بر نوآوری فناورانه تکیه دارند.

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها با افزایش سیستم کامل تولید، زنجیره تامین و رقابت در بازارهای در حال‌توسعه در حال رشد هستند، اظهار داشت: از راه یارانه‌های دولتی نمی‌توان به مزیت رقابتی دست یافت و اتهامات آمریکا و اروپا به خودروسازی چینی بی اساس است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha