هزینه بازسازی هر اتوبوس در تربت‌حیدریه ۲۰ میلیارد ریال است + فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تربت‌حیدریه گفت: هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس در این شهرستان به طور متوسط ۲۰ میلیارد ریال است که امسال یک دستگاه به روز شده که به زودی وارد چرخه حمل و نقل عمومی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مهدی علیزاده روز شنبه در نشستی خبری افزود: مجموع اتوبوس‌های این شهر ۳۳ دستگاه است که از این تعداد ۱۱ دستگاه اتوبوس با میانگین سنی ۱۳ سال متعلق به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: بقیه اتوبوس ها با میانگین سنی هفت سال متعلق به شهرداری تربت حیدریه است و از این تعداد ۱۴ دستگاه فعال و بقیه درحال بازسازی و گاه برون‌سپاری هستند.

علیزاده تعداد تاکسی‌های این شهر را ۷۵۰ دستگاه اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۹۴ دستگاه در مرکز تاکسی بیسیم با شماره تماس ۱۳۳ فعالیت دارند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تربت‌حیدریه گفت:هم اکنون ۹۸ تاکسی تلفنی در این شهر فعال است که از این تعداد ۴۱ مرکز فعال است و همچنین تعداد ۶۵۰ دستگاه خودرو شخصی دارای مجوز، به ارایه خدمت در سرویس ‌مدارس و آژانس‌ها می‌پردازند.

علیزاده افزود:هم اکنون هزار و ۲۶۶ راننده تحت پوشش بیمه حمل و نقل هستند که البته باید تعداد این افراد بسیار بیشتر باشد، اما خودشان تمایلی به پرداخت حق بیمه خود ندارند.

وی ادامه داد: منابع مالی سازمان از محل عوارض خودرو، عوارض کارت بلیت، تمدید و صدور فعالیت پروانه فعالیت تاکسی‌ها و دیزل بارها، مرکز معاینه فنی خودرو، پارکینگ‌های سطح شهر، موسسات مسافربری و برخی مستغلات نظیر جمعه بازار و بازار زعفران تامین می‌شود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تربت‌حیدریه بودجه امسال مرکز مانیتورینگ را ۳۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون ۶۰ درصد آن محقق شده‌ است.

علیزاده افزود: مرکز کنترل ترافیک هم اکنون با ۲۷ دوربین نظارتی، ۱۰ دوربین پلاک‌خوان و ۲ دوربین ثبت جریمه مشغول ارایه خدمات است.

وی اضافه کرد: سیاست کلی پیش روی سازمان، توسعه حمل و نقل عمومی از طریق ساخت خطوط جدید اتوبوسرانی و تاکسیرانی و بازسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی است و بر این اساس تاکنون ۱۷ دستگاه تاکسی جدید جایگزین تاکسی‌های فرسوده شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha