برداشت آلو در باغ‌های آذربایجان‌غربی آغاز شد

ارومیه - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت بیش از ۳۹ هزار تن آلو از سطح باغ های استان آغاز شد.

علی دیانتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان‌غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن‌ها یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید .

وی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال پیش‌بینی می شود بیش از ۳۹ هزار تن محصول آلو از سطح سه هزار و ۴۰۰ هکتاری باغات آلو در استان برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزا، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین سطح آن در ارومیه است که به ترتیب بعد از ارومیه شهرستان های شاهین دژ، مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده اند.

وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت: از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزا و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می شوند که مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می‌شوند.

به گزارش ایرنا در فصل تابستان انواع میوه های هسته دار اعم از شلیل، هلو، البالو، انگور و آلو در این استان برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

آذربایجان غربی دارای بیش از120 هزار باغ و بیش از 700 هزار هکتار اراضی زراعی است که سالانه 6.7 میلیون تن انواع محصولات از این مزارع برداشت و روانه بازار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha