۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85563523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: آموزش ها در استان به سمت کسب و کار سوق داده شود

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: جهت گیری آموزشی در این استان باید متناسب با کسب و کار و نیازهای بازار باشد.

به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت روز شنبه در جلسه شورای آموزش عالی بیان کرد: مدیریت نظام آموزشی در کشور متمرکز است اما در سطح استان ها نیز اختیاراتی وجود دارد و باید مسائل استان به درستی بررسی و تحلیل شود.

وی با بیان اینکه آمار مشخصی از تعداد فارغ‌التحصیلان در استان و ارزیابی درستی از ایجاد این همه دانشگاه وجود ندارد گفت: فارع التحصیلان نامرتبط با نیازهای بازار کار در استان داریم که این نشانگر بی نظمی بسیار زیادی در نظام آموزشی کشور است.

وی تاکید کرد: باید طرح تحول واقعی متناسب با لرستان و آمایشی از نیازهای آموزشی استان تدوین و برنامه ریزی شود، خروجی دانشگاه ها اشتغال آفرین باشد و مراکز رشد دانشگاه ها افزایش یابد.

شفقت با اشاره به اینکه ۲ دانشگاه شامل زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگری فرهنگیان در کشور ماموریت محور هستند افزود: بر اساس ضعف موجود در آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان ۳۰ درصد نیاز خود را تامین می کند و مابقی نیاز را از دیگر کشورها تامین کرده است.

وی عنوان کرد: علوم پزشکی ماموریت محور است اما نتوانسته برنامه ریزی کند همچنین مابقی دانشگاه ها نیز آموزش محور هستند بنابراین فارغ‌التحصیلان آنها شاغل نیستند.

استاندار لرستان اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان باید در مناطق محروم نیز خدمت کنند و امتناع پزشکان از مناطق محروم اشکال در تربیت دانشجویان است در حالی که باید به مردم تمام نقاط استان خدمت کنیم و در این مناطق سرمایه گذاری و تامین خدمات شود.

شفقت گفت: باید جامعه هماهنگی یکپارچگی دانشگاهیان ایجاد و در این راستا ارتباط با حوزه علمیه تقویت شود تا زنجیره دانشگاهیان و حوزه علمیه شکل گیرد.

وی افزود: جهت گیری آموزش باید متناسب با کسب و کار باشد و تقویت رشته های مهارت آموزی در دستورکار قرار گیرد همچنین سال آینده آمار جذب دانشجو به صورت میدانی و بر اساس نیاز و آمایش بازار کار استان جمع بندی شود.

وی اظهار داشت: پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان باید تقویت شوند چراکه ظرفیت های قابل توجهی در این راستا در سطح استان وجود دارد.

وی با تاکید بر حذف رشته های مازاد در دانشگاه اضافه کرد: دانشگاهیان برای رفع مشکلات جامعه مسوول هستند و باید نسبت به برطرف کردن چالش ها و مشکلات جامعه دغدغه مند باشند.

استاندار لرستان گفت: با توجه به مجموعه شرایط نظام آموزشی استان باید همگرایی بین دانشگاهیان وجود داشته باشد و زنجیره آموزش از مدرسه تا دانشگاه و بازار کار را بهم پیوند دهیم.

شفقت افزود: ضرورت جدی در ایجاد ارتباط آموزش و پرورش با دانشگاه و کسب و کار در این استان وجود دارد تا این زنجیره ارزش تربیت نیروی انسانی مورد توجه قرار گیرد و فارغ‌التحصیلان بیکار کمتری داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha