خیز «رحمان بی‌رحم» برای مدال المپیک + فیلم

ساری- ایرنا- بهشهری‌ها و به ویژه خلیل‌شهری‌ها ثانیه‌شماری می‌کنند تا رقابت‌های رحمان عموزاد در المپیک پاریس امروز آغاز شود و امشب صعود او به فینال وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد و قطعی شدن نخستین مدال المپیکی تاریخ این شهرستان را جشن بگیرند.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین روز المپیک پاریس برای مازندرانی‌ها همچنان پرهیجان است. امیرحسین زارع برای کسب مدال طلای سنگین‌وزن المپیک امشب به مصاف گئو پتریاشویلی می‌رود و رحمان عموزاد نیز رقابت‌ خود را برای صعود به فینال آغاز می‌کند تا در صورت فینالیست شدن فرداشب نبرد تصاحب طلای المپیک را برگزار کند.

عموزاد که به دلیل سبک تهاجمی کشتی‌هایش به «رحمان بی‌رحم» شهرت دارد امروز در مهم‌ترین رویداد زندگی‌اش باید در سالن Champ de Mars Arena پاریس بی‌رحمی‌هایش روی تشک را با چاشنی زیرکی و دقت به کار بگیرد تا فینالیست شود و یک مدال ارزشمند به ویترین ارزشمند مدال‌های خود بیفزاید.

رحمان عموزاد مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد، طلای جام جهانی ۲۰۲۲ آیووا سیتی، نقره بازی‌های آسیایی هانگژو و سه طلای قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را در کارنامه دارد.

آزادکار جوان مازندرانی نخستین بار است که در میدان المپیک روی تشک می‌رود. فرصتی که در ۲۳ سالگی نصیبش شده تا نامش را به فهرست مدال‌آوران المپیک اضافه کند. او برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک پاریس، دی ۱۴۰۲ عازم رقابت‌های کشتی آزاد تورنمنت رنکینگ زاگرب شد و توانست با پیروزی مقابل عباس ابراهیم‌زاده در مرحله نیمه‌نهایی و صعود به فینال، دوبنده ۶۵ کیلوگرم تیم ملی را از آن خود کند.

خیز «رحمان بی‌رحم» برای مدال المپیک + فیلم

در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس ۱۶ کشتی‌گیر حضور دارند و طبق قرعه عموزاد در نخستین دیدار باید به مصاف حریفی قدرتمند برود. نخستین کشتی عموزاد از ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه برگزار می‌شود که باید با «زین رتفورد» امریکایی سرشاخ شود و فینالی زودرس را برگزار کند.

حریف امریکایی عموزاد یک نقره و یک طلای جهانی از مسابقات بلگراد ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در کارنامه دارد که در وزن ۷۰ کیلوگرم کسب کرده است.

در صورت پیروزی عموزاد مقابل رتفورد او باید کشتی دومش را مقابل برنده مبارزه میان «اسلام دودایف» قهرمان روسی‌الاصل اروپا از آلبانی و «گاکو آکازاوا» از ساموآ برگزار کند.

جوان برتر سال ۲۰۲۲ در کشتی آزاد، امروز فرصت دارد تا علاوه بر اضافه کردن نامش به فهرست مدال‌آوران المپیکی ایران، ناکامی‌اش در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را نیز جبران کند. عموزاد که در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ مقتدرانه قهرمان جهان شد، در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ با این‌که در سه کشتی نخست مقتدرانه ظاهر شد و به نیمه‌نهایی رسید، در نیمه‌نهایی به اسماعیل موساکایف از مجارستان باخت و در رده‌بندی هم کشتی را به شامیل ممدوف واگذار کرد و از کسب مدال بازماند.

به گزارش ایرنا، از کاروان ۴۰ نفره ایران در المپیک پاریس هشت نفر مازندرانی هستند که تا کنون کار ۶ نفرشان در المپیک به پایان رسیده و رقابت‌های رحمان عموزاد و امیرحسین زارع باقی مانده است.

هانیه رستمیان، برادران عالمیان و محمدنبی رضایی از کسب مدال باز ماندند و محمدهادی ساروی مدال طلای ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی و حسن یزدانی مدال نقره وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد را کسب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha