گروه‌های فلسطینی: جنایت مدرسه «التابعین» غزه با سلاح‌های آمریکایی انجام شد

تهران- ایرنا- گروه‌های مختلف فلسطینی آمریکا را شریک جرم رژیم صهیونیستی در جنایت جدید این رژیم در مدرسه التابعین در شهر غزه دانستند و تاکید کردند که آوارگان فلسطینی در این مدرسه بامداد امروز شنبه با سلاح های اهدایی آمریکا به تل آویو به خاک و خون کشیده شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونیوز، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف قرار دادن مجموعه‌ای از نمازگزاران در مدرسه التابعین شهر غزه توسط رژیم صهیونیستی یک جنایت جنگی تمام عیار است.

ارتش رژیم صهیونیستی نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن دستکم ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حدود ۲۰۰ شهروند فلسطینی در حال اقامه نماز صبح بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در بیانیه جنبش جهاد اسلامی آمده است: انتخاب زمان نماز صبح برای ارتکاب این جنایت وحشتناک نشان می‌دهد که دشمن قصد داشت بیشترین تعداد ممکن از غیرنظامیان از جمله کودکان و بزرگسالان را به شهادت برساند.

جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: تداوم هدف قرار مدارس و تجمعات آوارگان و مراکز پناهندگی ثابت می‌کند که دشمن درحال نسل کشی مردم نوار غزه است و اگر پوشش و حمایت های دلوت بایدن نبود، دشمن نمی‌توانست به جنایت‌های خود ادامه دهد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: کوتاهی موسسات بین المللی و در راس آن‌ها دادگاه‌های بین المللی در جنایتکار جنگی اعلام کردن سران رژیم صهیونیستی و صدور حکم بازداشت آن‌ها و تحریم رژیم صهیونیستی باعث می‌شود که این رژیم جنایت های بیشتری مرتکب شود.

همچنین جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای جنایت جدید رژیم صهیونیستی و بمباران مدرسه التابعین در شهر غزه را به شدت محکوم کرد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز به نوبه خود تاکید کرد: جنایت وحشتناک رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی به هنگام اقامه نماز صبح، فصلی از فصول جنایت‌های جنگی دشمن جنایتکار و سران نازی آن است. دشمن صهیونیستی این جنایت را در راستای نسل کشی غیرنظامیان بی دفاع انجام می دهد تا آن‌ها را از خاک خود بکوچاند.

در این بیانیه آمده است: کشتار ده ها نفر از آوارگان در مدرسه التابعین با اسلحه و موشک های آمریکایی انجام شد که برای ارتش فاشیستی رژیم صهیونیستی ارسال شده است. از مردم مجاهد فلسطین در قدس اشغالی، کرانه باختری و داخل سرزمین های اشغالی می خواهیم که برای خونخواهی مردم نوار غزه به پا خیزند.

گروه‌های فلسطینی: جنایت مدرسه «التابعین» غزه با سلاح‌های آمریکایی انجام شد

جنبش حماس نیز در بیانیه ای تاکید کرد که جنایت مدرسه التابعین جنایتی وحشتناک و یکی دیگر از سلسله جنایت های رژیم نازی علیه مردم نوار غزه است.

در این بیانیه آمده است: جنایت مدرسه التابعین تاکیدی روشن از کابینه رژیم صهیونیستی برای تداوم نسل کشی مردم فلسطین است. ارتش اشغالگر به بهانه های واهی و دروغ های واضح غیرنظامیان، مدارس و بیمارستان ها را هدف قرار می‌دهد.

حماس خاطرنشان کرد که اگر حمایت‌های آمریکا نبود، جنایت های رژیم صهیونیستی تداوم نمی یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن دستکم ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حدود ۲۰۰ شهروند فلسطینی در حال اقامه نماز صبح بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد شنبه در واکنش به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در محله الدرج در غزه اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این دفتر افزود که اشغالگران در راستای نسل کشی و پاکسازی قومی، قتل عام جدیدی انجام دادند که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر شد.

بر اساس این گزارش، به دلیل حجم بالای کشتار و تعدد شهدا، تیم‌های امدادی هنوز نتوانسته‌اند پیکر همه شهدا را از زیر آوار بیرون آورند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه، افزوده است: ما اقدام اشغالگران برای انجام این کشتار هولناک را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمام جهان هم می‌خواهیم که آن را محکوم کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha