۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶
کد خبر: 85563568
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استفاده صنایع از آب‌های متعارف در کشور ممنوع است

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶
کد خبر: 85563568
استفاده صنایع از آب‌های متعارف در کشور ممنوع است

قم - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به ضرورت استفاده از پساب در صنایع، گفت: تأمین آب صنایع در کشور از آب‌های متعارف، هم به لحاظ قانونی هم به لحاظ عملی ممکن نیست.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی آبفای قم، مسعود علویان در جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت آب و فاضلاب این استان، تاکید کرد: امروز پساب به عنوان منبع ارزشمندی است که می‌تواند در صنایع مورد استفاده قرار گیرد و جایگزین آب‌های متعارف شود و بخشی از مشکلات کمبود آب را برطرف می‌کند.

وی بر ضرورت توجه به دانش‌پایه بودن شرکت‌های آب و فاضلاب در کشور تأکید کرد و گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب باید بر اساس تکنیک‌ها و فناوری های روز و با بهره‌گیری از متخصصین این حوزه به ارائه خدمات در حوزه تخصصی فعالیت‌های خود بپردازند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در این زمینه نیازمند ایجاد پشتوانه مهندسی هستیم، تصریح کرد: در همین راستا ارتقای کارکنان به لحاظ علمی و عملی با ارائه آموزش‌های تخصصی و کاربردی در حوزه‌های مختلف مهم و ضروری است.

وی بهره‌گیری از تکنیک‌ها و فناوری های روز در راستای مدیریت هوشمند شبکه شهری و روستایی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: گرچه شرکت آب و فاضلاب استان قم در این زمینه از وضعیت مطلوبی در کشور برخوردار است؛ اما باید در زمینه هوشمندسازی برنامه‌ریزی منسجم‌تری صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با بیان اینکه وظیفه ذاتی وزارت نیرو تأمین و انتقال آب مسکن ملی است، گفت: البته ایجاد شبکه و زیرساخت‌های آب و فاضلاب در داخل سایت های نهضت ملی مسکن جزو عملیات آماده سازی و بر عهده نهاد واگذار کننده زمین است و تامین خدمات زیربنایی شامل احداث تصفیه خانه و سامانه های ذخیره و انتقال آب و فاضلاب بر عهده وزارت نیرو است که به استناد مصوبات شورای عالی مسکن با استفاده از اعتبارات صندوق ملی مسکن، اعتبارات استانداری ها و منابع وزارت نیرو باید انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha