۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85563610
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

رطوبت بالای ۸۰ درصد در ۹ نقطه خوزستان

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبر: 85563610
رطوبت بالای ۸۰ درصد در ۹ نقطه خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: رطوبت ۹ نقطه استان در روز شنبه به بالای ۸۰ درصد رسید.

محمد سبزه زاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: میزان رطوبت در بندرماهشهر ۹۰، هندیجان ۸۸، بهبهان و شادگان ۸۶، آغاجاری ۸۴، رامهرمز ۸۲، اهواز و امیدیه ۸۱ و گتوند ۸۰ درصد گزارش شده است.

وی افزود: همچنین میزان رطوبت در شوشتر ۷۸، دزفول، شوش و کشاورزی اهواز ۷۵ درصد ثبت شد.

سبزه زاری ادامه داد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا روز چهارشنبه وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق استان به جز مرتفع شرقی و شمالی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: طی امروز شنبه تا روز دوشنبه، رطوبت در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش هایی از شرق و شمال استان روند افزایشی دارد.

وی بیان کرد: همچنین طی امروز و فردا در ارتفاعات و مناطق شمالی و شرقی، احتمال رگبار پراکنده و رعدوبرق و وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه ای وجود دارد؛ شمال خلیج فارس نیز طی امروز مواج است.
سبزه زاری اظهار کرد: در شبانه روز گذشته بستان با دمای ۴۹.۱ و ایذه با ۲۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۸.۱ و حداقل ۳۲.۹ درجه سانتیگراد گزارش شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به استقرار توده هوای گرم و افزایش دمای ۴۹ درجه و بالاتر و پدیده شرجی از روز چهارشنبه هفته گذشته تا یکشنبه هفته جاری در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

بر اساس این گزارش به دنبال تداوم گرمای هوا با تصمیم دولت فعالیت مراکز دولتی در ۱۵ استان کشور در روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح اعلام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha