۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85563638
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

کاکوتا-قدوس و تنها ۱۰ دقیقه بازی مشترک؛ انتقال به استقلال با تماس سامان؟

تهران-ایرنا- بعد از انتقال رسمی گائل کاکوتا به استقلال زمزمه‌هایی مبنی بر نقش سامان قدوس در این انتقال شنیده می‌شود. این در شرایطی است که کاکوتا و قدوس تنها در یک بازی امی‌ین و تنها ۱۰ دقیقه به طور مشترک در زمین بوده‌اند.

به گزارش ایرنا، حضور گائل کاکوتا در استقلال یکی از انتقال‌های پر سر و صدای فوتبال ایران در این تابستان بود. ستاره سابق چلسی، فولام، دیژون، ویتسه، لاتزیو، رایووالکانو، سویا، دپورتیوو لاکرونیا، لانس و امی‌ین که از حدود دو ماه قبل مورد توجه باشگاه استقلال قرار داشت، پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام راهی ایران شد و به صورت رسمی شاگرد جواد نکونام شد. رزومه کاکوتا نشان می‌دهد استقلال توانسته بازیکن بزرگی را جذب کند. ستاره‌ای که البته طی یکی دو فصل اخیر کمی افول کرده اما برای بازی در لیگ ایران قطعاً گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

وقتی در رزومه گائل کاکوتا نام باشگاه امی‌ین را می‌بینیم بی‌اختیار یاد سامان قدوس می‌افتیم. هافبک بازیساز تیم ملی ایران که سابقه دو فصل بازی برای امی‌ین در لیگ فرانسه را در کارنامه دارد. نکته جالب اینکه قدوس و کاکوتا حدود یک فصل همزمان عضو امی‌ین بوده‌اند اما کمتر در کنار یکدیگر به میدان رفته‌اند. فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ شاهد حضور توأمان قدوس و کاکوتا در امی‌ین بودیم. فصلی که با بدشانسی‌های بسیاری برای سامان همراه شد و او به دلیل تخلف در امضای قرارداد با هوئسکای اسپانیا و سپس انتقال به لیگ فرانسه با محرومیتی سنگین مواجه شد.

قدوس در ۳ بازی ابتدایی برای امی‌ین به میدان رفت اما محرومیت باعث دوری ۲۵ هفته‌ای او از زمین مسابقه شد. در همان ۳ هفته نخست اما کاکوتا اغلب مصدوم بود و در ترکیب امی‌ین قرار نگرفت. هفته اول مقابل نیس، هفته دوم برابر لیل و هفته سوم مقابل مونت‌پلیه قدوس بازی کرد اما اثری از کاکوتا در زمین مشاهده نشد. حتی هفته بیست و هفتم همان فصل که محرومیت قدوس به پایان رسید و امی‌ین مقابل متز قرار گرفت هم دوباره این دو را همزمان در ترکیب ندیدیم. سرانجام اما در هفته بیست و هشتم و در شب تساوی ۲ بر ۲ برابر مارسی، کاکوتا و قدوس حدود ۱۰ دقیقه کنار یکدیگر بازی کردند.

در آن دیدار که در ورزشگاه ولودروم شهر بندری مارسی برگزار شد، کاکوتا به طور کامل و در پست شماره ۱۰( هافبک بازیساز ) در ترکیب امی‌ین حضور داشت اما قدوس روی نیمکت نشست و در ۱۰ دقیقه پایانی وارد زمین شد. سامان از دقیقه ۸۰ وارد زمین شد و در وقت‌های تلف شده بازی توانست گل تساوی امی‌ین را به ثمر برساند. این بازی با تساوی ۲ بر ۲ تمام شد و بعد از آن هم هرگز این دو بازیکن را کنار یکدیگر ندیدیم. قدوس راهی برنتفورد شد و کاکوتا هم پیراهن لانس را بر تن کرد. از آن دیدار و گل قدوس هم تنها یک تصویر وجود دارد. جایی که سامان میان بازیکنان امی‌ین محاصره شده و کاکوتا هم با شماره ۱۰ می‌دود تا به حلقه شادی بازیکنان اضافه شود.

کاکوتا-قدوس و تنها ۱۰ دقیقه بازی مشترک؛ انتقال به استقلال با تماس سامان؟

نکته جالب اما زمزمه‌هایی است که در مورد دلیل رسمی شدن انتقال کاکوتا به استقلال وجود دارد. شایعه شده که سامان قدوس نقشی ویژه در این انتقال داشته و کاکوتا را راضی کرده تا به استقلال بیاید و برای این تیم در لیگ ایران بازی کند. شایعه‌ای که به تأیید نرسیده و بعید است چنین مسأله‌ای واقعیت داشته باشد. قدوس و کاکوتا تنها ۱۰ دقیقه حضور مشترک در ترکیب امی‌ین داشته‌اند؛ ضمن اینکه سامان بارها تأکید کرده که علاقه‌ای به بازی در لیگ ایران ندارد. او که در نقل و انتقالات با پیشنهاد استقلال مواجه شد و پاسخ منفی داد، چطور می‌تواند کاکوتا را به حضور در این باشگاه ترغیب کند؟ آیا برای کاکوتا این سوال پیش نمی‌آید که چرا قدوس راهی لیگ ایران و باشگاه استقلال نشد؟ به نظر می‌رسد این‌ها شایعاتی است که به واقعیت نزدیک نیست، مگر اینکه خلاف آن به اثبات برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha