راه‌یافتگان به مرحله نهایی جشنواره هفدهم موسیقی جوان اعلام شد

تهران- ایرنا- دبیرخانه هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، با پایان داوری مرحله مقدماتی، اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی این جشنواره را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از انجمن موسیقی ایران، دبیرخانه هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، پس از پایان کار هیات‌های تخصصی داوری مرحله مقدماتی و بررسی ۲۱۱۷ اثر ارسالی، اسامی ۲۸۹ نفر برای راه‌یابی به مرحله نهایی در دو بخش «دستگاهی» و «کلاسیک غربی» را اعلام کرد. برای اطلاع از اسامی اینجا مراجعه کنید.

اسامی برگزیدگان بخش‌های موسیقی نواحی، آهنگسازی، پیانوی ایرانی و ویولن ایرانی به‌ دلیل تک‌مرحله‌ای‌ بودن این بخش‌ها، در اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان همزمان با سایر بخش‌ها اعلام می‌شود.

در مرحله دوم آن بخش‌هایی که کمتر از سه نفر پذیرفته شده‌اند، هنرمندان برای «تشویق و تقدیر» دعوت می‌شوند، و جوایز آنها «غیررقابتی» محسوب می‌شود.

براساس این گزارش، مرحله نهایی این دوره از جشنواره به‌ صورت «حضوری» برگزار می‌شود. این در حالی است که هر گونه تغییر احتمالی در روند برگزاری جشنواره از سوی روابط عمومی و سامانه رسمی جشنواره و سایت انجمن موسیقی ایران اعلام خواهد شد.

هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری حمیدرضا اردلان توسط انجمن موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت حضوری برگزار می‌شود و تاریخ دقیق مرحله دوم متعاقباً اعلام می‌شود.

فراخوان این جشنواره ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ در چهار بخش اصلی؛ «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی نواحی»، «موسیقی کلاسیک» و «آهنگسازی» و یک بخش ویژه؛ «شناخت و حفظ ردیف» در سه گروه سنی «الف» ۱۵ تا ۱۸ سال؛ متولدین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸، «ب» ۱۹ تا ۲۳ سال؛ متولدین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ و «ج» ۲۴ تا ۲۹ سال؛ متولدین سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۹ منتشر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha