استاندار چهارمحال و بختیاری: راه‌اندازی ماده ۱۶ برای رهایی از اعتیاد ضروری است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان گفت: راه‌اندازی این مرکز در استان برای رهایی از آسیب‌های مواد مخدر یک ضرورت است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز شنبه در دیدار با رییس سازمان بهزیستی افزود: مرکز ماده ۱۶ به عنوان یک مرکز ترک اعتیاد اجباری است که با راه‌اندازی این مرکز از جرایم پیشگیری می‌شود و باید زمینه راه‌اندازی این مرکز باید در استان فراهم شود.

وی گفت:با توجه به تاکید رییس‌جمهور شهید مبنی بر خدمات‌رسانی و توجه جدی به قشر معلول جامعه ، اقدامات خوبی در راستای افزایش تسهیلات اشتغال، مسکن، خدمات بهداشتی و ورزشی برداشته شد و به صورت جهشی اعتبارات بهزیستی افزایش یافت.

حیدری افزود: در استان کارها در حد توان دنبال می‌شود و اداره‌کل بهزیستی استان نیز در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مختلف فعال است و فرمانداران در شهرستان‌ها به صورت مرتب کارها را پیش می‌برند.

وی افزایش میزان تسهیلات اشتغال، ساخت مسکن و مشکلات معلولان ضایع نخاعی را مهمترین مشکلات و خواسته جامعه هدف عنوان کرد و افزود: افزایش مبلغ مستمری و پرداخت به موقع مستمری از دیگر خواسته جامعه هدف است.

به گزارش ایرنا، طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه با موادمخدر، معتادان به مواد مخدر و روان‌گردان فاقد گواهی موضوع ماده(۱۵) و متجاهر به اعتیاد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجازر نگهداری می‌شوند.

دیدار با استاندار، برپایی میز خدمت از جمله برنامه‌های معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی به چهارمحال و بختیاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha