پیروزی مقتدرانه شیربچه کرمانشاه در نخستین گام از مسابقات تکواندو المپیک

کرمانشاه - ایرنا - آرین سلیمی تکواندوکار جوان کرمانشاه عضو تیم ملی ایران نخستین مسابقه خود در رقابت های المپیک پاریس را با پیروزی آغاز کرد.

به گزارش شنبه خبرنگار ایرنا، آرین سلیمی تکواندوکار کرمانشاهی وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم تیم ملی ایران دقایقی قبل در یک مسابقه زیبا توانست در روز پایانی مسابقات رشته تکواندو مقابل «نیکیتا رافائلوویچ» ازبکستانی در ۲ راند مقتدرانه به پیروزی دست پیدا کند.

آرین با این پیروزی به مصاف برنده مکزیک و تیمور شرقی خواهد رفت و در صورت صعود به نیمه‌نهایی، پیش‌بینی می‌شود با یکی از تکواندوکاران قدرتمند اسلوونی یا کرواسی مبارزه کند و این بدان معناست که مسیر رسیدن به فینال برای او هموار نخواهد بود.

بر پایه این گزارش مسابقات تکواندو در المپیک به صورت تک حذفی برگزار نمی‌شود، یعنی حتی در صورت شکست مرحله اولیه بازیکنان فرصت خواهند داشت تا در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز به رقابت بپردازند که این موضوع انگیزه و امیدواری تکواندوکاران را بیشتر می‌کند.

تکواندوکاران ایران در مسابقات المپیک پاریس تاکنون صاحب ۲ نقره و یک برنز شده و عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته اند.

مهران برخورداری در فینال منهای ۸۰ کیلوگرم با مدال‌ نقره به کار خود پایان داد و ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده نیز در بخش بانوان به ترتیب صاحب مدال‌های نقره و برنز بازی‌های المپیک پاریس شدند.

این تکواندوکار ۲۰ ساله که سال گذشته در ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در باکو موفق به کسب مدال برنز در رقابت‌های بین‌المللی تکواندو گرند اسلم چین نیز موفق به کسب مدال طلا و در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال نقره وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان شده است از بخت های اصلی کسب مدال طلا برای کشورمان به شمار می رود.

تکواندوی ایران با چهار نماینده شامل ناهید کیانی، مبینا نعمت‌زاده، مهران برخورداری و آرین سلیمی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور یافته است.

رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از روز چهارشنبه در کاخ «گرند پله» آغاز شد، در این دوره از مسابقات ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور دنیا در چهار وزن مردان و چهار وزن زنان رقابت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha