۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85563763
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت یک هزار و ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه های لرستان

خرم آباد - ایرنا - رییس دانشگاه لرستان با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۵۰ عضو هیات علمی با دانشگاه های استان همکاری می کنند گفت: ۵۹ موسسه و مرکز آموزش عالی در این استان فعال است.

به گزارش ایرنا علی نظری روز شنبه در جلسه شورای آموزش عالی لرستان بیان کرد: طرح تحول موضوعی انکارناپذیر در نظام عالی آموزش و براساس نیازها، توانمندی ها و ظرفیت های مختلف روز به روز در حال تغییر است و استان لرستان نیز در حوزه نظام آموزشی باید به تبعیت از این موضوع متحول شود.

وی اظهار داشت: مسائلی مانند آینده پژوهی ها و ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه و نیاز محوری از مهمترین دستورات طرح تحول آموزش عالی استان است که جلساتی بصورت هفته ای با حضور روسای دانشگاه های استان و هر ۲ هفته یکبار با حضور استاندار برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه لرستان با بیان اینکه اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ موسسه آموزش عالی در سطح کشور فعال است ادامه داد: از این مجموع ۵۹ موسسه آموزش عالی یعنی حدود ۲ درصد مراکز آموزش عالی کشور در سطح این استان فعال هستند.

نظری با بیان اینکه یک هزار و ۵۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه ها مشغول تدریس هستند عنوان کرد: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه های دولتی لرستان ۲۷ نفر، دانشگاه پیام نور ۸۹، دانشگاه فنی و حرفه ای ۱۵۵، دانشگاه فرهنگیان ۶۷ و در دانشگاه آزاد اسلامی ۵۶ نفر است.

وی افزود: جمعیت دانشجویی لرستان براساس آخرین آمار ۵۹ هزار و ۴۸۱ نفر است.

رییس دانشگاه لرستان با بیان اینکه طرح تحول نظام آموزش عالی سال گذشته توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیگیری شده است اظهار داشت: برنامه این طرح تحول در رشته های موجود به سمت نیاز محوری و مهارت محوری و ایجاد دانشکده علوم و فناوری های راهبردی، بین رشته ای و فناور محور است.

نظری ادامه داد: ضوابط اجرایی ساماندهی و ایجاد رشته جدید در دانشگاه ها براساس ظرفیت و نیازمندی های استان از اولویت های طرح تحول نظام آموزش عالی است.

فعالیت یک هزار و ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه های لرستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha