۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲
کد خبر: 85563766
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش «غزه نماد مظلومیت و اقتدار حسینی» در مشهد برگزار شد 

مشهد-ایرنا- همایش «غزه نماد مظلومیت و اقتدار حسینی» روز شنبه با حضور نمایندگان ادیان مختلف در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیر حوزه علمیه خراسان در این همایش گفت: ملت مظلوم فلسطین و افرادی که در غزه هستند، عالی‌ترین اقتدار را نشان داده‌اند و با وجود تحریم‌ها و فراهم نبودن آب و غذا در مقابل ظلم ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام علی خیاط با بیان اینکه مردم فلسطین در اوج مظلومیت هستند، افزود: این صحنه‌های ظلم و جنایت رژیم غاصب اسرائیل وجدان‌ها را بیدار کرده است و رژیم صهیونیستی بداند مظلومیت فلسطین، بساط ظلم و جور را برخواهد چید.

استاد معارف دین یهود نیز اظهار کرد: گوهر ادیان، به هر شکلی با ظلم و ستم مخالف است.

آرش آبایی افزود: ارزش صلح چنان بالا است که خدا در تورات مردم را با صلح برکت می‌بخشد، فضایل اخلاقی و رعایت اخلاق در دین یهود مقدم بر شریعت است.

وی بیان کرد: کلیمیان ایران در مقاطع مختلف همپای مردم در تجمع های علیه رژیم صهیونیستی حضور دارند و این جنایات را محکوم می‌کنند، ما معتقدیم در هیچ دینی ظلم بر هیچ انسانی پذیرفته نیست.

استاد معارف دین یهود گفت: امیدواریم رهبران دینی به رهبران سیاسی کمک کنند تا جنگ در غزه به پایان برسد و همچنین سایر جنگ‌ها نیز به صلح ختم شود.

عضو سازمان جهانی زرتشتیان نیز گفت: ایرانیان همیشه در طول تاریخ به مظلوم و افراد ستم دیده کمک کرده و به یاری مظلوم شتافتند.

موبد مهربان پولادی با بیان اینکه سکوت در مقابل ظلم همراهی با ظالم است، افزود: افرادی که باعث شده‌اند جنگ و خونریزی در دنیا صورت گیرد، نیروهای معنوی خدادادی در آنها ضعیف و نیروهای شیطانی در آنها افزایش یافته است.

مردم غزه، جلوه‌گر شهدای کربلا هستند

نماینده مردم گلستان در مرکز خبرگان رهبری نیز اظهار کرد: فلسطین حدود یک قرن است که در حال مبارزه با ظلم است.

کمال آخوند غراوی با بیان اینکه مردم غزه جلوه‌گر شهدای خونین تشنه لب کربلا هستند، افزود: آنچه که امروز نیاز داریم وحدت مسلمانان در مقابله با ظلم و رژیم صهیونیستی است.

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: فلسطین و حماس و جهاد اسلامی اندیشه و تفکر هستند و اندیشه با از بین بردن افراد از بین نمی‌رود.

همایش «غزه نماد مظلومیت و اقتدار حسینی» با حضور علما و اندیشمندان ادیان الهی و مذاهب اسلامی با همکاری مشترک آستان قدس رضوی، حوزه علمیه خراسان و بعثه مقام معظم رهبری در تالار شیخ طبرسی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha