ضرورت تزریق واکسن سرخک در افراد زیر ۱۵ سال

تهران - ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بر ضرورت تزریق واکسن سرخک برای افراد زیر ۱۵ سال تاکید کرد و گفت: دریافت این واکسن به خصوص برای زائران پیاده‌روی اربعین حسینی حایز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، حسن ابوالقاسمی روز شنبه در یک نشست خبری که در محل دانشگاه برگزار شد، افزود: افراد زیر ۱۵ سال که تاکنون واکسن سرخک نزدند و قصد سفر برای اربعین حسینی را دارند باید نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

وی تاکیدکرد: واکسن عنصری است که بیماریها را کنترل می کند و خوشبختانه انواع واکسن ها از جمله سرخک، فلج اطفال ، کزاز و غیره در کشور موجود بوده و قابل دسترس است.

ابوالقاسمی به واکسن پنوموکوک اشاره کرد و گفت: این واکسن نیز برای کودکان بسیار مفید است و از بسیاری بیماریها پیشگیری می کند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی درس آموخته های کرونا در پنجم شهریورماه ، اظهارداشت: در دوران همه گیری کرونا عموم جامعه به خصوص کادر درمان تجربه های زیادی کسب کردند که به همین منظور این همایش ملی برای نخستین بار در مرکز همایشهای رازی برگزار می شود و تاکنون حدود ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد ظرفیت‌های بیمارستان بقیه الله را برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص دادیم، افزود: در دوران شیوع کرونا پروژه‌های تحقیقات را اجرا کردیم که از جمله آن‌ها پلاسما درمانی بود که از دانشگاه بقیه‌الله(عج) کلید خورد و واکسن نورا نیز به عنوان یک برند ایرانی به تولید رسید.

ابوالقاسمی ادامه داد: در این دانشگاه ۲۲ مرکز تحقیقاتی وجود دارد و تنها دانشگاهی هستیم که در موضوع واکسن وارد شدیم.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha