ارتقای زیرساخت‌های ورزشگاه شهید نصیری از اولویت‌های مهم یزد در حوزه ورزش است

یزد- ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه تامین اعتبار لازم برای آماده‌سازی ورزشگاه شهید نصیری یزد در دستور کار استان است گفت: ارتقای زیرساخت‌های ورزشگاه شهید نصیری از اولویت‌های مهم استان در حوزه ورزش است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی این سازمان ، "مجید دهقانی‌زاده" در بازدید از روند بهسازی ورزشگاه شهید نصیری یزد برای میزبانی از مسابقات لیگ برتر فوتبال افزود: براساس توافق صورت گرفته قرار است، ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۳۰میلیارد تومان از این اعتبار از محل مساعدت وزارت ورزش و جوانان و ۳۰ میلیارد دیگر آن را شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تامین اعتبار خواهد کرد، اظهار کرد: از محل اعتبارات استانی نیز مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای ارتقای زیرساخت‌های ورزشگاه شهید نصیری در نظر گرفته شده است.

به گفته دهقانی‌زاده، از محل اعتبارات ۲۷صدم درصد ارزش افزوده استان، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و مابقی از محل اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای آماده‌سازی این ورزشگاه پیش‌بینی شده است .

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با تاکید بر اینکه ارتقای زیرساخت‌های ورزشگاه شهید نصیری از اولویت‌های مهم استان در حوزه ورزش است، تصریح کرد: این مهم در حال حاضر در دستور کار استان قرار دارد و به طور جد در حال پیگیری است.

دهقانی‌زاده، خاطر نشان کرد: با افزایش سرعت اجرای پروژه‌های بهسازی ورزشگاه و تزریق خوب منابع مالی، امیدواریم تا زمان تعیین شده و قبل از شروع لیگ برتر بتوان نسبت به رفع بخشی عمده‌ای از این ایرادات اقدام لازم صورت گیرد.

پس از صعود تیم چادرملوی یزد به لیگ برتر فوتبال ، فدراسیون با ارسال نامه ای به هیات فوتبال یزد ، دهها ایراد از ورشگاه شهید نصیری مطرح کرد و هشدار داد در صورت رفع نشدن این ایرادات ، یزد نمی تواند میزبان لیگ برتر باشد.

به دنبال این اولتیماتیوم فدراسیون فوتبال ، مسوولان اجرایی و ورزشی استان یزد به تکاپو افتادند و اکنون ورزشگاه شهید نصیری به صورت شبانه روزی در حال آماده سازی برای میزبانی چادرملو در لیگ برتر است که در همین زمینه استاندار ۱۱۰ میلیارد تومان برای بهسازی ورزشگاه اختصاص داد.

فوتبال دوستان یزدی امیدوار هستند که با تسریع در بهسازی این ورزشگاه ، ورزشگاه شهید نصیری بتواند میزبان رقابت های لیگ برتر فوتبال باشد.

ورزشگاه شهید نصیری یزد با گنجایش ۱۵ هزار نفر جمعیت ، ۴۰ سال سابقه دارد و تمام رقابت های فوتبال استان در این ورزشگاه که در جاده تفت واقع شده برگزار می شود و به همین دلیل این استان نیازمند یک ورزشگاه استاندارد ۶۰ هزار نفری می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha