۸۹ سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش خراسان جنوبی فعال است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: اکنون ۸۹ سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان استان فعال است که ۶۴ درصد آنها دارای شناسه ملی و با دستگاه‌های اجرایی در ارتباط هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی ربیعی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی افزود: به مناسبت این هفته نمایشگاه و جشنواره «اتفاق ۴» از ۲۷ تا ۲۹ مرداد ماه در محل فرهنگسرای شهرداری بیرجند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف والای جشنواره اتفاق، شناسایی و معرفی سازمان‌های مردم ‌نهاد موفق استان است که در قالب نمایشگاه دستاوردها، ظرفیت‌ها و تجربیات سمن‌ها نیز معرفی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در اختتامیه این جشنواره از ۱۰ سازمان مردم نهاد برتر استان تجلیل و قدردانی می‌شود تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات جامعه استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان حلقه‌های میانی است.

وی تأکید کرد: یکی از راه‌های کوچک کردن و چابک‌سازی دولت همین تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هستند، ادامه داد: مردم و مسئولان باید بدانند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان همین تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هستند.

ربیعی با بیان اینکه حدود ۵۰ ویژه برنامه یا رویداد به مناسبت هفته مشارکت‌ها در استان تدارک دیده شده است، تصریح کرد: غباروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌های ازدواج، مسابقات فرهنگی و ورزشی، برنامه‌های تفریحی و بازدید از تشکل‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

وی از شکل‌گیری ۱۳ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوان در استان در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: این شبکه‌ها در حوزه محیط زیست، سلامت اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های جهادی، دانش بنیان و نوآور، ازدواج و جوانی جمعیت، گفتمان دینی و جهاد تبیین، فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، کارآفرینی و اشتغال‌پذیری و شبکه نشاط و اوقات فراغت تشکیل شده است.

ربیعی افزود: با نگاه ویژه دولت سیزدهم سال گذشته ۸۶ میلیارد ریال اعتبار بین تشکل‌های و سازمان‌های مردم نهاد استان توزیع شد که در برنامه‌های متعدد هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به پروژه در حال ساخت خانه جوان بیرجند بیان کرد: خانه جوان با زیربنای هزار و ۵۰۰ مربع در ۲ طبقه طراحی شده که با اختصاص اعتبار به پیشرفت فیزیکی خوبی رسیده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه ۳۰ تا ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که استانداری برای تامین این اعتبار قول مساعد داده است و امیدواریم با تأمین اعتبار، توسط فروردین ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

ربیعی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به خانه جوان در حال ساخت طبس اختصاص یافت، گفت: همچنین خانه‌های جوان در شهرستان بیرجند، طبس، سربیشه، فردوس، سرایان فعال بوده و تجهیز خانه‌های قائن و زیرکوه هم در دست اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha