آبرسانی به ۵۱۱ روستای استان کرمانشاه با ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار

قصرشیرین - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به جهاد آبرسانی و رفع تنش آبی روستاهای استان کرمانشاه گفت: طی قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و آبفا منعقد شده عملیات آبرسانی به ۵۱۱ روستای استان کرمانشاه با ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد طیب صحرایی عصر شنبه در شورای اداری گیلانغرب افزود: قرار است در قالب جهاد بزرگ آبرسانی خروج ۵۱۱ روستای استان کرمانشاه طی سه سال از تنش آبی صورت گیرد که با سرعت خوبی که در این زمینه وجود دارد پیش از این زمان شاهد تکمیل این امر خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در قرارداد اول با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان کرمانشاه که دارای تنش آبی بودند با سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال عملیاتی شده که این آورده بسیار خوبی برای استان کرمانشاه است و در بحث آبرسانی و جذب اعتبارات کشوری برای این مهم استان دوم در سطح کشور هستیم و با قوت کار دنبال می شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع ۸۶۰ روستای دارای تنش آبی در استان کرمانشاه داریم و با قردادهایی که با سپاه پاسداران در زمینه رفع تنش آبی بسته ایم اظهار کرد: توانسته ایم ۳۰ درصد منابع استانی و ۷۰ درصد از منابع ملی را جذب کنیم و گیلانغرب در بین شهرستان های استان کرمانشاه در زمینه رفع تنش آبی اول است و اولین شهرستانی است که در قالب جهاد آبرسانی ۲۵ روستای آن را آبرسانی کرده ایم و ۸۰ روستا در دست تکمیل داریم.

وی ادامه داد: همچنین پارسال از مجموع اعتبارات اربعین برای استان کرمانشاه ۱۷ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شد و در بحث توسعه زیرساخت های اربعینی نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم و با وجود برگزاری انتخابات ها و شهادت رئیس جمهور و اتفاقاتی که باعث تعلل در پیگیر مسائل اربعینی شد اما در مجموع اتفاقات بسیار خوبی در زمینه آمادگی برای حضور زائران و توسعه زیرساخت ها داشته ایم.

وی ادامه داد: مرز خسروی به واسطه جنگ تحمیلی و سایه شوم صدام و داعش با تاخیر برای خدمت به زائران آماده شد اما در همین سه سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده و اقبال مردم برای پذیرایی از زائران توانسته ایم شاهد رشد ۲ برابری زائران در اربعین سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ باشیم و امسال هم به طور یقین با مجموعه تدابیر صورت گرفته شاهد افزایش حضور زائران نسبت به پارسال خواهیم بود.

استاندار کرمانشاه در ادامه از مجموعه اقدام های انجام شده برای پذیرایی زائران را احداث ۱۸هزار متر مربع سایبان طی امسال، توسعه راه ها، پارکینگ ها، خدمات بهداشتی و درمانی و استقرار چهار بیمارستان مجهز از قصرشیرین تا مرز خسروی بیان کرد و گفت: تا آخرین لحظه پیگیر تخصیص اعتبارات اربعین امسال خواهیم بود که به واسطه برگزاری انتخابات ها و شهادت رئیس جمهور و اتفاقات سال گذشته مورد تعلل قرار گرفت تا بتوانیم اربعین را آبرومندانه برگزار کنیم و این آمادگی در استان فراهم شده و همه در درون استان باید از این سفره معنوی و سوغات مادی برخوردار باشند و سعی ما در رعایت توازن در درون استان است.

وی همچنین با اشاره به مساله قاچاق سوخت در مرزهای استان کرمانشاه گفت: برای مقابله با این پدیده زنجیره ای از اقدامات امنیتی انتظامی و برخوردها و سالم سازی فرایند نیاز است که در همین رابطه پارسال طرح باک پُر را در مرز پیشنهاد دادیم که بعد از اربعین با جدیت در این رابطه تصمیم گیری خواهد شد.

او گفت: در مورد بازارچه های مرزی و سود بری ظرفیت محدود از هر پیشنهاد منطقی و قابل اجرا استقبال می کنیم و آمادگی داریم تا اخرین لحظه خدمت پیشنهادهای خوب را دریافت کنیم و به سرانجام برسانیم.

آبرسانی به ۵۱۱ روستای استان کرمانشاه با ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار

وی همچنین از مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواست تا با توجه به تازه نفس بودن نمایندگان و همراهی با دولت جدید حق آبه منطقی از سامانه گرمسیری و سدهای شهرستان های مرزی استان را از وزارتخانه مربوط پیگیری و دنبال کنند چون با توجه به سابقه وزارت نیرو قابلیت اصلاح دارد و شرایط حقوقی برای تغییر و بازبینی هست و ما نیز آنچه قانون اجازه دهد و به نفع مردم باشد انجام می دهیم.

در این جلسه مصوبات متعددی برای پیشرفت و آبادانی شهرستان گیلانغرب که پیش تر کارشناسی و جمع بندی شده بود، به تصویب نهایی رسید.

استاندار کرمانشاه امروز شنبه در هیجدهمین سفر شهرستانی خود به گیلانغرب سفر کرد و در بدو ورود به این شهرستان در مزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

محمطیب صحرایی پس از بازدید از مجتمع پرواربندی ۵۰۰ راسی گوساله، در دیدار با چند تن از سرمایه گذاران و اهالی گیلانغرب پای سخنان آنها نشست و دستورات لازم را در رابطه با مسایل و مشکلات آنان صادر کرد.

افتتاح طرح آبرسانی به چندین روستا، بازدید برخی پروژه های اقتصادی، دیدار مردمی و شرکت در شورای اداری از جمله برنامه های سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان گیلانغرب است که در این سفر نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار کرمانشاه، فرماندار و امام جمعه گیلانغرب و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی وی را همراهی می کنند.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha