غلبه سلیمی بر قهرمان جهان؛ جوان شایسته تکواندوی ایران در نیمه‌نهایی

پاریس ایرنا- تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران با غلبه بر قهرمان جهان از مکزیک به نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در چهارمین و اخرین روز رقابت‌های تکواندو بازی های المپیک پاریس ۲۰۲۴، آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم روی شیاپچانگ رفته است.

وی در دور نخست برابر نیکیتا رافالوویچ ملی‌پوش باتجربه و مطرح ازبکستانی که مدال نقره جهان را در کارنامه دارد، عملکرد بسیار خوبی داشت و در ۲ راند متوالی به برتری دست یافت.

جوان خوش‌تکنیک تکواندوی ایران در دور دوم با کارلوس سانسورس، نفر دوم رنکینگ جهان و دارنده یک طلا و ۲ نقره جهان مصاف داد و به برتری ۲ بر یک دست یافت.

راند نخست با تساوی ۲ بر ۲ همراه شد اما نماینده مکزیک به دلیل وارد کردن ضربه ۲ امتیازی، برنده شد تا کار آرین سخت شود. سلیمی در راند دوم با ۲ ضربه سر که با کارت کشیدن مجید افلاکی سرمربی ایران همراه شد، به برتری ۶ بر ۴ رسید و کار به راند سرنوشت‌ساز سوم رسید.

آرین در راند سوم کاملا بر روند مبارزه مسلط بود و اختلاف را به ۱۲ امتیاز رساند تا مبارزه قطع شده و جوان شایسته تکواندو ایران به نیمه‌نهایی برسد. وی ساعتی دیگر در نیمه نهایی با برنده مبارزه نمایندگان نروژ و کرواسی به میدان می‌رود. این نبرد ساعت ۱۸:۱۰ دقیقه برگزار می‌شود.

پیش از این ۳ تکواندوکار کشورمان موفق به کسب مدال شدند. مبینا نعمت‌زاده در وزن منفی ۴۹ کیلوگرم به مدال برنز رسید. ناهید کیانی در وزن منفی ۵۷ کیلوگرم و مهران برخورداری هم در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم به مدال خوش رنگ نقره دست یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha