سازمان همکاری اسلامی: اسرائیل باید ملزم به برقراری آتش بس فوری شود

تهران - ایرنا - سازمان همکاری اسلامی با محکوم کردن جنایت جدید رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکید کرد که این رژیم باید ملزم به برقراری آتش بس فوری شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، سازمان همکاری اسلامی امروز (شنبه) در بیانیه ای جنایت جدید رژیم صهیونیستی در مدرسه التابعین در شهر غزه را که به شهادت حداقل ۱۰۰ نفر و زخمی شدن شمار دیگری از آوارگان فلسطینی منجر شد، محکوم کرد و گفت: این جنایت در امتداد نسل کشی اشغالگران اسرائیلی در نوار غزه و نقض آشکار قوانین بین المللی و دستورات دیوان بین المللی دادگستری و قطعنامه های ذیربط شورای امنیت صورت گرفت.

این سازمان، ارتش رژیم صهیونیستی را مسئول کامل این جنایات مداوم دانست و خواستار بازخواست رژیم اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر در قبال تمامی جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شد که در نوار غزه و کرانه باختری از جمله شهر اشغالی قدس مرتکب می شود.

این سازمان همچنین از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواست تا رژیم اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر را ملزم به احترام به وظایف خود بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، برقراری آتش‌بس فوری و فراگیر در نوار غزه و تأمین حمایت بین‌المللی برای فلسطینی‌ها کند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن دستکم ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حدود ۲۰۰ شهروند فلسطینی در حال اقامه نماز صبح بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در جریان بمباران این مدرسه، رژیم صهیونیستی از ۳ بمب استفاده کرد که وزن هر کدام از آن‌ها نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha