۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85563901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی: رسانه‌ها به احیای موقوفات کمک کنند

بیرجند- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: رسانه‌ها نسبت به وقف باید با حساسیت بیشتری اقدام کنند تا نیات واقفان اجرایی و موقوفات احیا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) مرکز خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: در ادوار مختلف نسبت به موقوفات ظلم‌های فراوان شده و تلاش کرده‌ایم که حق وقف طبق تکلیف شرعی به خوبی ادا شود.

وی با بیان اینکه بحث اجرای امینانه نیات موقوفات در دهه اخیر با جدیت دنبال شده است ادامه داد: در چند سال گذشته ۴۲ میلیارد ریال آب بسته بندی بین مردم توزیع شده و ۹ سقاخانه در سطح شهر احداث کردیم که در راستای اجرای نیت موقوفه آب لوله بیرجند بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در تبیین موقوفات و اثرات وقف نقش مهمی دارند عنوان کرد: سال‌ها نیت این موقوفه به انحراف رفته بود که جلوی آن را گرفته ایم و مطابق همان نیتی که واقف داشته اکنون درآمد صرف آب شرب مردم می شود.

وی با تاکید بر اینکه اوقاف وظیفه شرعی در قبال موقوفات دارد یادآور شد: دشمن به دنبال تضعیف اعتقادات بوده لذا ارزش موقوفات را پایین می آورد تا درآمد آن صرف موضوعات دینی نشود.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به بقاع متبرکه شاخص استان است گفت: امامزاده سید علی نهبندان، آستان مقدس بی‌بی زینب خاتون و شاه سلیمان علی جزو بقاع متبرکه شاخص استان بوده که اقدامات توسعه ای در این امکان مقدس شروع شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۲۵ بقعه متبرکه استان تخریب و از نو ساخته شده ادامه داد: گسترش شبستان‌ها، ساخت زائرسراها و سالن‌های اجتماعات در این بقاع متبرکه باعث شده که زائران با آسودگی خاطر به زیارت در این امکان مقدس بپردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزایش زائران و کیفیت خدمات دهی را از اثرات اجرای طرح جامع در بقاع متبرکه برشمرد و گفت: در طرح توسعه امامزاده سید علی نهبندان ۲ هزار و ۲۰۰ متر شبستان اجرا شده که گنبد آن هم در حال احداث است.

وی با بیان اینکه طرح جامع احداث، تکمیل، مرمت و مقاوم‌سازی در بیش از ۳۰ بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی اجرایی شده است گفت: تمام امامزادگان درآمد هزینه‌ای هستند لذا بر اساس آنچه که نذورات مردم جمع آوری می‌شود، عملیات عمرانی را دنبال می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha