۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85563918
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

توضیح ایرنا در خصوص انتشار خبری جعلی با منبع این رسانه

قزوین - ایرنا - خبری تحت عنوان «تجاوز وحشیانه ۲۵ مرد افغانستانی به دختران ایرانی در قزوین» که با منبع خبرگزاری جمهوری اسلامی در فضای مجازی منتشر شده، کاملا جعلی و کذب بوده و در انتشار این خبر جعلی با یک اقدام غیرقانونی از عنوان و نشان ایرنا سواستفاده شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبر جعلی با نشان و علامت خبرگزاری جمهوری اسلامی تحت عنوان "تجاوز وحشیانه ۲۵ مرد افغانستانی به دختران ایرانی در قزوین" کذب بوده و یک سوء استفاده و شیطنت از سوی رسانه‌های بیگانه محسوب می‌شود.

بررسی خبرنگار ایرنا مرکز قزوین نشان می‌دهد که این خبر از سوی کانال‌ها و گروه‌های ناشناس و وابسته به کشورهای خارجی در فضای مجازی منتشر شده و جاعلین خبر در صدد بر هم زدن امنیت روانی جامعه و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی هستند.

با یک بررسی ساده در تارنمای جهانی می‌توان به دروغ این مطلب پی برد، چراکه همین اتفاق مخرب در سال ۹۷ برای استان یزد رخ داد و رسانه‌های داخلی ضمن تکذیب به اصل ماجرا پرداختنند که متعلق به سال ۹۳ بود.

لازم به گفتن است که معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین نیز این خبر را از اساس دروغ و شایعه می‌داند و تاکنون چنین اتفاقی در دایره حوزه استحفاظی استان رخ نداده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha