امام جمعه یزد: نسل جوان را از فداکاری‌های رزمندگان آگاه کنیم

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: نسل جوان باید از فداکاری‌های رزمندگان آگاه شوند و در این مسیر قدم بردارند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله " محمدرضا ناصری "روز شنبه در دیدار " حبیب الله سیاری " معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: شهدای غریب در اسارت ، غریبانه، جان خود را از دست داده و به مقام رفیع شهادت دست یافتند.

وی ادامه داد: باید از مجاهدان علیه نظام دیکتاتوری شاه هم که در زندان‌های ساواک به شهادت رسیدند یاد شده و خاطره آنان گرامی داشته شود.

امام جمعه یزد خواستار توجه به بازماندگان این شهدا شد و تصریح کرد: در این مساله مقداری کوتاهی شده و مطمئنا اگر مورد توجه قرار گیرند می‌توانند جای پدران خود را پر کنند.

همچنین دبیر کنگره ملی شهدای غریب گفت: این همایش با توصیه و همراهی آیت الله شهید رئیسی همراه بود و قرار بر این بود که ایشان در کنگره حضور یابند.

امام جمعه یزد: نسل جوان را از فداکاری‌های رزمندگان آگاه کنیم

" محمدجواد زمردیان " با اشاره به تلاش‌های فراوان برای استخراج آمار این شهدا افزود: ابتدا ۷۴۵ نام شهید توسط کمیته مفقودین در اختیار ما قرار گرفت که این تعداد در حال حاضر به هزار و ۸۵۴ نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد فقط نام ۱۵۳ شهید توسط صلیب سرخ ثبت شده و بقیه مظلومانه به شهادت رسیدند.

زمردیان با اشاره به برگزاری کنگره در ۳۱ استان کشور ادامه داد: اختتامیه این مراسم قرار است در سالروز ارتحال حضرت زینب (س) در تهران برگزار شود.

" امیر سیاری " که برای شرکت در کنگره شهدای غریب استان به یزد آمده است صبح امروز بر مزار شهید صدوقی در مسجد روضه محمدیه و همچنان شهدای اسیر در گلزار شهدای خلدبرین حضور یافت.

کنگره شهدای غریب استان یزد امشب با حضور همه آزادگان برگزار می‌شود و این استان چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha