ناظمی: برگزاری موتورسواری ویژه بانوان در آسیا پیشنهاد ایران بود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی درباره اعزام ملی‌پوشان به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: پیشنهادی را به کنفدراسیون آسیا دادیم که مسابقاتی را ویژه بانوان داشته باشیم و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت.

مازیار ناظمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص اولین اعزام بانوان ایرانی به مسابقات موتورسواری قهرمانی آسیا اظهار داشت: پیشنهادی را به کنفدراسیون آسیا دادیم که مسابقاتی را ویژه بانوان داشته باشیم و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت. این رقابت‌ها سه بخش دارد که در مرحله اول، فقط بانوان رقابت می‌کنند و در مرحله دوم فقط مردان؛ در بخش آخر نیز رقابت به طور مختلط برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: رقابت بانوان در تایلند، آقایان چین‌تایپه و مرحله نهایی نیز در فیلیپین برگزار می‌شود. امتیاز نماینده بانوان و مردان ما با هم جمع می‌شود و نتیجه نهایی، تیم‌ها مشخص خواهد شد.

مسابقه موتور ریس ویژه بانوان شهریور سال جاری در شهر ناخون‌چای‌سری تایلند با حضور ۱۰ برتر آسیا شامل فلیپین، تایلند، چین، نپال، سنگاپور، هند، چین تایپه، ژاپن، سریلانکا و ایران برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون موتورسواری با اشاره به نفرات تیم اعزامی بانوان عنوان کرد: جلسه‌ای با شورای فنی داشتیم و تصمیم بر آن شد که آرزو عابدینی به عنوان نماینده ایران اعزام شود و تینا واحدی که ورزشکار ۱۵ ساله اصفهانی به عنوان ذخیره عابدینی در اردو حضور خواهد داشت.

وی افزود: این برای اولین بار در تاریخ است که ایران نیز در مسابقات سرعت سوپربایک (race) نماینده داد و نام بانوان کشورمان در مسابقات برون مرزی به طور رسمی دیده می‌شود.

ناظمی درمورد تیم ملی کراس گفت: ملی‌پوشان در حال تمرین هستند و ۱۴ شهریور عازم ترکیه خواهند شد. مشکل اصلی ما برای حضور در چنین مسابقاتی، انتقال موتورهاست؛ در کشور میزبان نمی‌توانیم موتور اجاره کنیم زیرا هزینه‌ها بسیار بالا می‌ورد و برای بردن موتور نیز هزینه‌های انتقال و گمرک، خیلی گران می‌شود. کم‌هزینه‌ترین اعزامی که می‌توانیم داشته باشیم، ترکیه‌ است ولی امیدواریم که به جایی برسیم تا در هر چهار مرحله رقابت‌های جهانی شرکت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین نکته این است که امروز تیم‌های کامل مردان و بانوان را برای رقابت‌ها اعزام می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha