۳۶۳ دانش‌آموز پایه نهم گیلان به مدارس سمپاد راه یافتند

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اعلام نتایج آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان گفت: ۳۶۳ دانش‌آموز پایه نهم استان با قبولی در آزمون ورودی، مجوز تحصیل در دوره دوم متوسطه مدارس سمپاد را دریافت کردند.

محمدحسین رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد از دانش‌آموزان در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی دبیرستان‌های شهرهای لاهیجان، لنگرود، تالش و نواحی یک و ۲ رشت پذیرفته شدند.

وی بیان کرد: پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام با همراه داشتن شناسنامه، کارنامه قبولی پایه نهم و سایر مدارک مورد نیاز باید به سرعت به دبیرستان استعدادهای درخشان محل پذیرش خود مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه با اشاره به پذیرش هزار و ۴۵۲ دانش‌آموز پایه نهم استان در ۱۴ مدرسه نمونه دولتی اضافه کرد: از این تعداد ۳۶۰ نفر در رشته ریاضی، ۳۹۰ دانش‌آموز تجربی، ۳۵۰ نفر در رشته علوم انسانی و ۳۵۲ دانش‌آموز نیز در رشته فنی و حرفه‌ای قبول شدند.

وی اظهار کرد: آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی ورودی پایه دهم اول تیرماه امسال همزمان با سراسر کشور با شرکت افزون بر پنج هزار دانش‌آموز پایه نهم گیلان در ۲۵ حوزه امتحانی در پنج منطقه آموزش و پرورش در شهرستان‌های فومن، لنگرود، تالش، ناحیه یک و ۲ رشت برگزار شد.

هم‌اکنون سه هزار و ۴۱۹ دانش‌آموز در مدارس سمپاد شامل؛ ۱۷ دبیرستان در ۱۱ مرکز در شهرستان‌های تالش، لاهیجان، لنگرود و نواحی یک و ۲ تحصیل می‌کنند؛ گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

چهار هزار و ۳۳۹ دانش‌آموز دختر و پسر پایه ششم گیلان ۳۱ خردادماه امسال همزمان با سراسر کشور در ۲۱ حوزه امتحانی در آزمون پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان با هم رقابت کردند که ۴۱۴ نفر پذیرش شدند.

بیشتر بخوانید:

۴۱۴ دانش‌آموز گیلانی در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد پذیرفته شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha