محمدی: نقش مربیان سازنده در المپیک انکارناپذیر بود/ اسماعیلی خودش را در کشتی ثابت کرد

تهران- ایرنا- پیشکسوت کشتی فرنگی با اشاره به عملکرد درخشان تیم ملی در گفت: نباید از نقش مربیان سازنده به سادگی عبور کرد بلکه‌ حمایت از آنان می‌تواند موجب ظهور استعدادهای جوان در کشتی کشورمان باشد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی در حالی در بازی‌های المپیک به پایان رسید که نمایندگان کشورمان در کشتی فرنگی ۲ طلا، یک نقره و یک برنز و در کشتی آزاد نیز سه نشان نقره و یک برنز بدست آوردند.

کسب ۴ مدال در کشتی فرنگی در تاریخ این رشته در کشورمان بی‌نظیر بود. سعید اسماعیلی و محمدهادی ساروی طلایی‌های کشتی فرنگی بودند و از سوی دیگر علیرضا مهمدی و امین میرزازاده‌نیز توانستند نقره و برنز بگیرند.

محمدی: نقش مربیان سازنده در المپیک انکارناپذیر بود/ اسماعیلی خودش را در کشتی ثابت کرد

مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملکرد فرنگی‌کاران در پاریس خوب بود چرا که این تیم توانست با هدایت حسن رنگرز ۴ مدال ارزشمند را برای کشورمان به ارمغان بیاورد. فرنگی‌کاران در این‌آوردگاه با غیرت و شجاعت خاصی به مصاف رقبای خود رفتند و برای کشورمان افتخارآفرینی کردند.

دارنده نشان برنز قهرمانی آسیا گفت: مهدی محسن‌نژاد یکی از آینده‌داران این ورزش است اما اگر در پایس قرعه‌ بهتری در وزن ۶۰ کیلوگرم برای او رقم می‌خورد در این وزن می‌توانستیم به مدال برسیم. در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی با قدرت تمام، فعل خواستن را به واقعیت رساند. او با انگیزه و با غیرت کشتی گرفت و در نهایت دومین نشان طلای کشورمان را بعد از ساروی برای ایران بدست‌ آورد.

پیشکسوت کشتی فرنگی ادامه داد: در وزن ۷۷ کیلوگرم ‌امین کاویانی‌نژاد با وجود رقبای مطرح، می‌توانست کشتی بهتری از خود به نمایش بگذارد. در وزن۸۷ کیلوگرم نیز علیرضا مهمدی خیلی عالی کشتی گرفت، او در قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در وزن غیر المپیکی نقره گرفته بود که با نظر کادر فنی به یک وزن بالاتر آمد. او در دیدار نیمه نهایی توانست قهرمان جهان و المپیک را شکست دهد اما در دیدار فینال اسیر فنون و خاک حریفش و نتوانست به پیروزی برسد. مهمدی یکی از آینده‌داران کشتی است که با ۲۲ سال می‌تواند در آینده مدال‌های خوبی را در عرصه جهانی و المپیک کسب کند.

محمدی: نقش مربیان سازنده در المپیک انکارناپذیر بود/ اسماعیلی خودش را در کشتی ثابت کرد

محمدی افزود: کاپیتان تیم ملی کشتی نیز در پاریس عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و در مبارزاتش به خوبی با زیر کتف زدن‌ها و خاک کردن‌، رقبای خود را یکی پس از دیگری شکست داد. او در دیدار فینال پرقدرت و با انگیزه ظاهر شد که واقعا المپیک یک مدال طلا به هادی بدهکار بود.

وی همچنین در خصوص وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز گفت: اولین مدال کاروان ورزشی ایران با هنرنمایی امین میرزازاده محقق شد. در این وزن مهم‌ترین رقیب او میخائین لوپز کوبایی به عنوان اسطوره‌ این رشته بود که توانست در ۴۲ سالگی پنجمین مدال طلای المپیکی خود را کسب کند. با این وجود امین انگیزه خاصی برای موفقیت در پاریس داشت ولی در المپیک بعدی می‌تواند نخستین طلای سنگین وزن کشورمان را بدست آورد. او یک رقیب جوان به نام فردین هدایتی دارد که مبارزه این ۲ می‌تواند نوید روزهای خوب برای کشتی فرنگی کشورمان را تداعی کند.

دارنده نشان برنز قهرمانی آسیا در خصوص انتخاب سعید اسماعیلی توضیح داد: در این وزن محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی حضور داشتند که طبق چرخه انتخابی تیم ملی در نهایت سعید توانست جواز حضور در پاریس را بدست‌ آورد. او در این مسیر توانست خودش را در تورنمنت‌های مختلف و قهرمانی آسیا ثابت کند. اگر او اندکی در این مسیر تزلزل داشت به طور قطع نمی‌توانست انتخاب شود.

محمدی: نقش مربیان سازنده در المپیک انکارناپذیر بود/ اسماعیلی خودش را در کشتی ثابت کرد

محمدی همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار مربیان سازنده در موفقیت تیم ملی کشتی فرنگی، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین اتفاقی که در این رقابت‌ها برای کشتی فرنگی کشورمان رخ داد، هم دل بودن کادر فنی بود که توانستند با پوست اندازی و اعتماد به نسل جوان نتیجه لازم را بدست‌آورند؛ این نتیجه به طور قطع یک پیام داشت که اگر به جوانان اعتماد کنیم جواب خوبی خواهیم گرفت. اما نباید از توجه رئیس فدراسیون نیز به سادگی گذشت بلکه علیرضا دبیر همه امکانات از جمله تغذیه، بدنسازی و پزشک روانشناس را برای موفقیت تیم کشتی در پاریس فراهم کرد. با توجه به اینکه دبیر تجربه حضور در ۲ دوره المپیک را داشته به خوبی از معضلات و کاستی‌های آن باخبر بود و بردن تیم خارج از دهکده بسیار ارزشمند و اصولی بود.

محمدی: نقش مربیان سازنده در المپیک انکارناپذیر بود/ اسماعیلی خودش را در کشتی ثابت کرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha