ایرنا بر پله بالای سواد رسانه ای قرار دارد

قزوین - ایرنا - رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین گفت: گردآوری اخبار از منابع مختلف و سنجش صحت آن مطلب، نیاز به سواد رسانه ای دارد که ایرنا به عنوان یک رسانه رسمی با عملکرد خود نشان داد که بر پله بالای سواد رسانه ای قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شعبانیان روز شنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین و در جمع رییس و کارکنان این مرکز اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در راستای تحقق سیاست های حوزه مسکن، واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن توسط مهندسان و شرکت های مهندسی در حال فعالیت بوده که در همین راستا نیازمند همکاری و اطلاع رسانی صحیح و به موقع از سوی رسانه های استان هستیم.

وی ادامه داد: یکی از معضلات مهم و اساسی کشوری، به خصوص در ایام گرم و سرد سال، کمبود انرژی است در حالی که با عایق بندی مناسب ساختمان ها و استاندارد سازی بناها می توان از هدر رفت گرما و سرما در فصول سال به مقدار قابل توجهی جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور، رسانه ها باید برای جلوگیری از بروز چالش های انرژی در آینده نسبت به فرهنگ سازی و آموزش مردم برای صرفه جویی در حوزه مصرف انرژی تلاش بیشتری کرده و با بهره مندی از توان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان نسبت به دوگانه سازی مصرف انرژی لوازم گرمایشی و سرمایشی در منازل اقدام کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اظهار کرد: رسانه ها باید در ترغیب مردم برای توجه به کیفیت و ایمنی در سازه های ساختمانی بیش از گذشته بکوشند و در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

ایرنا بر پله بالای سواد رسانه ای قرار دارد

رضا اسدی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار یادآور شد: خبرگزاری ایرنا از سال ۱۳۱۳ تاکنون همواره تلاش کرده همواره در محوریت قانون مداری، اخلاق و کار حرفه‌ای یاریگر مسوولان جامعه باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مسایل مهم در اهداف خبرگزاری جمهوری اسلامی، اطلاع رسانی به عموم جامعه، به خصوص در موضوع استاندارد است تا قوانین و قواعد مرتبط با آن به نحو مطلوبی در جامعه اجرایی شده و انتظار داریم از ظرفیت رسانه‌ای نیز بیش از گذشته استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha