۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۹
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85564029
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بلاروس از سرنگونی چندین پهپاد اوکراینی خبر داد

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۹
کد خبر: 85564029
بلاروس از سرنگونی چندین پهپاد اوکراینی خبر داد

تهران-ایرنا- رئیس جمهور بلاروس در گفت‌وگو با رسانه‌ها از سرنگونی «اهدافی در آسمان جنوب» این کشور خبر داد که آنها را «پهپادهای پرواز کرده از سمت اوکراین» خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس گفت که سامانه‌های پدافند هوایی کشورش چندین هدف هوایی از سمت اوکراین را بر فراز آسمان جنوب این کشور منهدم کرده‌اند.

وی به خبرگزاری رسمی این کشور اظهار داشت که شب گذشته و اوایل صبح امروز جستجو برای یافتن «چیزی که از بین رفته است»، ادامه دارد.

رئیس جمهور بلاروس گفت: «ما گمان می‌کنیم که اینها، هواپیماهای بدون سرنشین ضربتی بودند. این پهپادها از سمت اوکراین پرواز می‌کردند و بعد از نقض حریم هوایی بلاروس، مورد هدف قرار گرفتند.»

وی افزود: از این‌رو، پرسنل پدافند هوایی کشور برای رهگیری اهداف در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

لوکاشنکو گفت: چندین پهپاد بودند و جت‌ها و یک بالگرد ما (برای هدف قرار دادن آنها) وارد عمل شدند. ابزارهای سیستم پرتاب موشک چندگانه (MLRS) نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، پیشتر آندری سورینچیک فرمانده نیروی هوایی ارتش بلاروس گفته بود که ارتش این کشور به دلیل افزایش فعالیت پهپادهای اوکراینی در منطقه، نیروهای دفاع هوایی بیشتری را در مرز خود با اوکراین مستقر کرده است تا از تاسیسات زیرساختی محافظت کنند.

بلاروس اوایل چند هفته پیش نیز اعلام کرد که یک کوادکوپتر را که به طور غیرقانونی از مرز این کشور با اوکراین عبور کرده بود، به اتهام جمع آوری اطلاعات در مورد زیرساخت‌های مرزی بلاروس سرنگون کرده است.

وزارت دفاع بلاروس پیشتر اعلام کرده بود که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد اوکراین نیروها، تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتری را به منطقه شمالی زیتومیر، که هم مرز با بلاروس است، منتقل کرده است.

۱۳ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha