عمان، قطر و امارات حمله وحشیانه اسرائیل به مدرسه «التابعین» غزه را محکوم کردند

تهران- ایرنا- وزارتخانه های امور خارجه کشورهای عمان، قطر و امارات، حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به آوارگان پناه برده به یک مدرسه در نوار غزه را به شدت محکوم کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های عربی، وزارت امور خارجه عمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله وحشیانه نیروهای اشغالگر صهیونیست به مدرسه «التابعین» در غزه را که آوارگان فلسطینی در آن اسکان داده شده بودند، محکوم می‌کنیم.

وزارت امور خارجه عمان همچنین بار دیگر از جامعه جهانی خواست برای متوقف کردن تجاوز رژیم صهیونیستی و پیگرد آن به دلیل جنایاتش و همچنین تصویب تحریم‌های بین‌المللی بر این رژیم اقدام کند.

قطر نیز خواستار تحقق بین‌المللی درباره حمله رژیم صهیونیستی به این مدرسه در نوار غزه شد.

امارات متحده عربی هم با محکوم کردن شدید بمباران این مدرسه از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از تنش‌آلودتر شدن وضعیت منطقه حداکثر تلاش‌ها به کار گرفته شود.

وزارت امور خارجه کویت نیز با محکوم کردن این جنایت رژیم صهیونیستی تأکید کرد بمباران مدرسه التابعین به منزله نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت است.

وزارت امور خارجه کویت اعلام کرد: باید جامعه بین الملل و شورای امنیت برای متوقف کردن جنایات زشت رژیم صهیونیستی علیه ملت بی دفاع فلسطین اقدام کند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم تأکید کرد: از شورای امنیت می خواهیم برای اجرای قطعنامه هایش و وادار کردن رژیم صهیونیستی به تبعیت از قوانین بین المللی، به صورت فوری تشکیل جلسه بدهد.

وزارت امور خارجه فلسطین همچنین از جامعه بین الملل و نهادهایش خواست برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه به صورت فوری، اقدام کند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: دادن مصونیت از پیگرد و عدم مجازات و بلکه تشویق این رژیم باعث می شود این رژیم در ارتکاب جنایات بیشتری در سرزمین اشغالی فلسطین، گستاخ تر شود.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن دستکم ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حدود ۲۰۰ شهروند فلسطینی در حال اقامه نماز صبح بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در جریان بمباران این مدرسه، رژیم صهیونیستی از سه بمب استفاده کرد که وزن هر کدام از آن‌ها نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم بود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه بامداد شنبه در واکنش به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ التابعین اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این دفتر افزود: اشغالگران در راستای نسل کشی و پاکسازی قومی، قتل عام جدیدی انجام دادند که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر شد.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه افزود: ما اقدام اشغالگران برای انجام این کشتار هولناک را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمام جهان هم می‌خواهیم که آن را محکوم کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha