حق معرفت امام زمان چگونه محقق می‌شود؟

تهران- ایرنا- یک کارشناس حوزه مهدویت گفت: زمانی شیعیان حق معرفت به امام زمان (عج) را ادا می‌کنند که به عهد و پیمان خود با آن حضرت عمل کنند.

حجت‌الاسلام جواد نصرالله پور که معتقد است «همدلی وفادارانه، راه وصال امام زمان است» به خبرنگار معارف ایرنا گفت: عهد و پیمان خاص عبارت از یک پیمانی است که در واقع نوعی بیعت با امام است.

وی افزود: حضرت علی (ع) در خطبه ۳۴ نهج‌البلاغه خطاب به مردم فرمود «اما حق من بر شما وفای شما به عهد و بیعتی است که با من دارید.» هر اندازه که این نعمت بزرگ یعنی عهد و بیعتی که با امام زمان داریم، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و از خدا به خاطر این نعمت تشکر کنیم، در واقع نعمت بهره گیری از وجود مبارک امام زمان برای مردم و شیعیان حضرت بیشتر خواهد شد و انسان تحت ولایت بیشتر حضرت قرار خواهد گرفت.

نویسنده کتاب از انتظار تا دیدار افزود: در دعای عهد سفارش شده که هر روز صبح قبل از هر کاری و بعد از نماز صبح بگوییم «خدایا من در صبح امروز و در هر روزی که زنده باشم با امام خودم تجدید عهد و پیمان می کنم و بیعت با امام را بر گردن خود می گیرم و از بیعت با امام برنمی گردم و دلم را از این بیعت پاک نمی کنم.» در واقع وفای به عهد و پیمان الهی به عنوان راه وصال به امام زمان مطرح شده است.

حق معرفت امام زمان چگونه محقق می‌شود؟
حجت‌الاسلام جواد نصرالله پور، کارشناس حوزه مهدویت

وی ادامه داد: در یکی از نامه هایی که حضرت حجت (عج) برای شیخ مفید صادر کردند، فرمود «اگر شیعیان که خدا به آنها توفیق بندگی بدهد در وفای به عهدی که به عهده آن هاست یک‌دل و متحد می شدند، برکت دیدار ما از آن ها به تاخیر نمی افتاد و سعادت دیدار ما همراه با حق معرفت و درستی شناخت ما زودتر به آنان می رسید.»

نصرالله پور افزود: یکی از نکات قابل توجه در این کلام امام زمان تاکید بر ملاقات همراه با معرفت واقعی با امام زمان است؛ ملاقاتی که بر وفای به عهد حضرت موکول شده است. به این فرمایش امام زمان با دقت نگاه کنیم که اگر شیعیان ما توفیق یک‌دلی در وفای به عهدی که به عهده آن هاست، پیدا می کردند، برکت دیدار ما از آن ها به تاخیر نمی افتاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha