انتظار امام زمان(عج) در همه ابعاد زندگی انسان تاثیرگذار است

تهران- ایرنا- پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: انتظار امام زمان(عج) در همه ابعاد زندگی انسان مثل ابعاد فکری و اقتصادی تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام جواد نصرالله پور در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: از زوایای مختلفی می توان به بحث انتظار نگاه کرد. مثلاً از نظر فردی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی که لازم است از زوایای گوناگون این مباحث دنبال شود تا مبادا دچار انتظار غلط و مسیر انحرافی شویم و همان انتظاری که در روایات اهل بیت آمده تبیین شود.

وی افزود: انتظار ابعاد سیاسی نیز دارد. موضوع انتظار امام زمان(عج) در همه ابعاد زندگی انسان مثل ابعاد فکری و اقتصادی نیز تاثیرگذار است.

نویسنده کتاب از انتظار تا دیدار افزود: انتظار صحیح می‌طلبد که انسان منتظر بنیان های اعتقادی و فکری خود را تقویت کند تا در دام فرقه های انحرافی نیافتد. مثلا یکی می گوید من یمانی موعود هستم و خود را جانشین یا فرزند امام زمان معرفی می کند.

این استاد حوزه ادامه داد: کسی که بنیان های فکری و اعتقادی خود را بر اساس قرآن و روایات اهل بیت محکم نکرده باشد، گرفتار انحراف های دوران غیبت می‌شود و حتی ممکن است دچار ناامیدی شود.

نصرالله پور با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: «روزگاری بر مردم خواهد آمد که امام آن ها غایب خواهد شد. پس خوشا به حال آن ها که در آن زمان بر امر ما یعنی ولایت ما اهل بیت ثابت بمانند.» بنابراین در دوران غیبت که دشمنان با انواع شبهات در فضای مجازی و کتاب ها تلاش می کنند، اعتقادهای شیعیان را از بین ببرند، انسان منتظر مهدی (عج) باید در سنگر انتظار قرار بگیرد، مرزهای عقیدتی را حفظ کند و جوانان و فرزندان خود را در برابر شبهات بیمه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha