۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۰۹
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85564162
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پل پدافندی «کنجانچم» مهران زیر بار ترافیک رفت

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۰۹
کد خبر: 85564162
پل پدافندی «کنجانچم» مهران زیر بار ترافیک رفت

ایلام - ایرنا - پل پدافندی کنجانچم مهران و کنارگذر باکسی بزرگراه شهید رئیسی( مسیر ایلام - مهران) همزمان با افزایش ترددهای زوار اربعین با حضور استاندار ایلام افتتاح و زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار ایلام عصر روز شنبه در آیین افتتاح این پل پدافندی، اظهار کرد: این پل امروز به‌ طول ۴۵ متر و عرض ۶ متر برای تسهیل در تردد زوار اربعین افتتاح شد.

"حسن بهرام نیا" با تاکید بر تلاش همه مسئولان استان در راستای تکمیل زیرساخت های راه مسیر ایلام به مهران به منظور تسهیل در تردد زوار، افزود: با بهره‌برداری از این پل، گره ترافیکی در این مسیر برطرف می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام نیز در حاشیه آیین افتتاح این پل، اظهار کرد: این پروژه در جاده ایلام- مهران به طول یک کیلومتر (شامل عملیات خاکی و احداث پل) برای تردد ایمن، تسهیل در تردد کاربران جاده‌ای و نگهداری بهینه از پل‌های بزرگ در برابر بارهای نامتعارف و ترافیکی احداث شده است‌.

"سیدزاهدین چشمه‌خاور" افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری طی ۲ ماه انجام شد و با توجه به حجم بالای تردد در این جاده انتظار می‌رود تردد راحت‌تر و روان‌تر شود.

پل پدافندی «کنجانچم» مهران زیر بار ترافیک رفت

وی با بیان اینکه این پروژه در سال جاری با هدف ادامه اصلاح نقاط پرحادثه و تسهیل در تردد زوار اربعین‌حسینی آغاز شده است، عنوان کرد: احداث این پروژه علاوه بر حذف گره‌های ترافیکی در زمان برگزاری اربعین‌حسینی، به کاهش حوادث جاده‌ای و محافظت از پل بزرگ کنجانچم نیز کمک خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: با اتمام موفقیت‌آمیز عملیات خاکبرداری، احداث بیش از ۱۵۰ عدد پل باکسی، بتن‌ریزی عرشه باکس‌ها، احداث دستک‌ها و بهسازی مسیر، این پروژه به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به طور مستقیم به تسهیل تردد زوار اربعین حسینی کمک خواهد کرد، ادامه داد: علاوه بر کاهش ترافیک و افزایش ایمنی، کنارگذر کنجانچم به محافظت از پل بزرگ کنجانچم در برابر بارهای سنگین کمک خواهد کرد و به برای تردد در شرایط اضطراری طراحی شده است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام و مرز مهران اصلی ترین کانون تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

پیش بینی می شود در اربعین سال جاری بیش از ۶۰ درصد زوار اربعین از مرز مهران تردد کنند.

به گفته "علی عباس شفیعی " فرماندار مهران در چهار روزه ابتدایی ماه صفر بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha