۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۱۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85564287
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اَبَرپروژه گردشگری "مینی‌وُرلد" ملایر آماده بهره‌برداری است

همدان- ایرنا- شهردار ملایر گفت: سه فاز از اَبَرپروژه توریستی و گردشگری «مینی‌وُرلد» یا جهان کوچک هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد و فاز چهارم آن نیز تا پایان سال و برای ایام عید نوروز تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا: «مجید فرجی» شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ پروژه در مجموعه تفریحی، توریستی و گردشگری "مینی‌وُرلد" در حال اجرا است و یک پروژه عظیم گردشگری در داخل و خارج از کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تا تکمیل نهایی این پروژه عظیم گردشگری، ۱۳۸ اثر شاخص ایران و جهان در این مجموعه گردشگری نصب خواهد شد، افزود: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه هزینه شده که تا زمان افتتاح به چهار هزار میلیارد ریال می‌رسد.

شهردار ملایر مینی‌وُرلد را یکی از مهمترین پروژه‌های شهرداری در هفته دولت دانست و ادامه داد: سال گذشته ۴۴۰ میلیارد ریال و امسال ۶۸۰ میلیارد ریال و در مجموع یک‌هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه عظیم مینی‌وُرلد هزینه شده و در مجموع تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

فرجی با بیان اینکه هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه پس از ۱۸ سال معطلی، تعیین تکلیف و عملیات اجرایی آن آبان سال گذشته آغاز شد، ادامه داد: در حال حاضر این پروژه به مرحله نما و نازک‌کاری رسیده و اقدامات تکمیلی آن همچون احداث پارکینگ و روف‌گاردن (فضای سبز روی پشت بام) آن زمان‌بر است و تلاش ما بر این است که تا پایان امسال به اتمام برسد.

تعیین تکلیف هتل نیمه‌کاره ملایر پس از ۱۸ سال معطلی

وی احداث مرکز مدیریت بحران شهرستان و مرکز فرماندهی آتش‌نشانی را از دیگر پروژه‌های شهرداری برشمرد و گفت: با هماهنگی اعضای شورای اسلامی شهر، فاز نخست این پروژه با احداث مرکز فرماندهی آتش‌نشانی آغاز شد و در فازهای بعدی این پروژه با ۲هزار و۴۰۰ مترمربع زیر بنا، امکان اسکان اضطراری و استقرار اورژانس، نیروی انتظامی، امکانات رفاهی برای کارکنان آتش‌نشانی و همه دستگاه‌های درگیر موارد بحرانی را فراهم می‌کند.

شهردار ملایر یادآور شد: در حاشیه این مرکز، پروژه تجاری بهارستان با ساخت ۱۱ باب مغازه تجاری به عنوان یک پروژه انتفاعی در حال احداث است که سالها به عنوان انبار مواد و ضایعات شهرداری استفاده می‌شد و با یک ایده خلاقانه در زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع در حال اجرا است.

فرجی با اشاره به اینکه با تعامل با اوقاف و امور خیریه سند زمین اخذ و تغییر کاربری این پروژه انجام شد، بیان کرد: چهار سال پیش عملیات اجرایی این پروژه آغاز و تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شد و این پروژه امکان توسعه دارد.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی مجتمع شقایق نیز به‌عنوان سومین مجتمع فرهنگی شهرداری ملایر به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر در ۲ طبقه، از آبان ماه سال گذشته آغاز شده و با پیشرفت ۷۰ درصدی در مرحله اجرای نماست و شامل مسجد، فضاهای فرهنگی و سالن جلسات آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۱۵۰ نفر است.

اَبَرپروژه گردشگری "مینی‌وُرلد" ملایر آماده بهره‌برداری است

بهره‌برداری از ساختمان پلاک ۱۷ ملایر در هفته دولت

شهرداری ملایر همچنین از افتتاح ساختمان پلاک ۱۷ در هفته دولت خبر داد و گفت: مجتمع تجاری پلاک ۱۷ از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ احداث ساختمان با حدود ۸۰ درصد اجرا شد و حدود ۱۰ سال است که بدون استفاده باقی مانده و در این دوره شورا و شهرداری تعیین تکلیف شد و پروژه با هشت هزار و۵۰۰ مترمربع زیربنا به سرمایه‌گذار اجاره داده شد.

فرجی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد ریال برای تأسیسات و ۱۵۰ میلیارد ریال برای محوطه‌سازی این مجتمع تجاری هزینه شد، افزود: برای تکمیل این پروژه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با واگذاری آن به بخش خصوصی، درآمد پایداری برای شهرداری و برای بازار مبل و منبت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی همچنین به در دست اجرا بودن پنج زمین چمن مصنوعی با مشارکت آموزش و پرورش در محلات کم‌برخوردار اشاره و اظهار کرد: احداث زمین چند منظوره ورزشی در محله جعفرآباد، احداث دو زمین چمن مصنوعی در میدان میلاد و خیابان قلعه و راه‌اندازی مجدد و بهسازی استخر کریم‌خان زند با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های فعال شهرداری در حوزه ورزشی است.

شهردار ملایر ادامه داد: برای اجرای پروژه «ملک راستان» از نظر سرمایه‌گذاری و تشریفات اداری مشکلی نداریم و چالش ما در بحث طرح است، چرا که به دنبال یک طرحی نمونه هستیم تا توسط یکی از مشاوران قوی در کشور طراحی شود.

هزینه‌کرد ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای جمع‌آوری آب‌های سطحی

فرجی جمع‌آوری آب‌های سطحی در امتداد کانال شمس‌آباد با اعتبار حدود ۱۵۰ میلیارد ریال و اجرای کانال جمع آوری آب‌های سطحی کندرو بلوار حاج طوسی با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال را از جمله پروژه‌های شهرداری در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی عنوان کرد و افزود: سال گذشته و امسال در مجموع حدود ۲۳۰ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است.

وی در خصوص مدرسه شهید رجایی در خیابان شهدای ملایر نیز اشاره و بیان کرد: با وجود اینکه این مدرسه دارای کد تخریب است و جلسات متعددی با استاندار همدان و مدیر کل آموزش و پرورش استان و شهرستان داشتیم، اما آموزش و پرورش همکاری لازم را در این زمینه نداشت، در حالی‌که ما ۲ سال پیش حاضر شدیم مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال برای تملک این مدرسه پرداخت کنیم.

شهردار ملایر همچنین در دست اجرا بودن پروژه‌های مجتمع تجاری مسکن مهر و بازار مبل منبت به صورت مشترک با اداره اوقاف و امور خیریه، احداث پارک محله شهید زرینی، پارک بلوار شهید قاسم سلیمانی(جاده سلامت)، پارک عفاف، پارک شهید فراهانی و تهیه طرح پارک مسکن مهر، ایجاد پارک نفس در جاده سلامت و ایجاد پارک‌های موضوعی در جاده سلامت را از دیگر پروژه‌ها در حوزه فضای سبز برشمرد.

فرجی درباره روند تملک "خانه منصوری" میز اظهار کرد: در حال حاضر چهار دانگ خانه منصوری تملک شده و برای تملک مابقی این ملک، با مالکان که تعداد آنها زیاد است، در حال توافق هستیم و تا زمانی‌که ملک از نظر حقوقی تعیین تکلیف نشود، نمی‌توانیم اقدامات بازسازی و مرمت ملک را انجام دهیم.

وی در عین حال از اعلام آمادگی شهرداری در خصوص اخذ مجوز و تامین زمین برای سرمایه‌گذاران احداث هتل در شهر ملایر خبر داد و گفت: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مجموعه تفریحی مینی‌وُرلد مستلزم تامین ردیف اعتباری است و امسال اعتباری برای احداث این مرکز پیش‌بینی شده که در صورت تخصیص، برای شروع عملیات اجرایی مبلغی هم از سوی شورای اسلامی شهر در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست از زحمات یکساله خبرنگاران این شهرستان از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha